Przedsiębiorczość i zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami na przykładzie branży meblowej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-11-23 21:11:18

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy przedstawiono sposoby analizy małych i średnich przedsiębiorstw w odniesieniu do przedsiębiorczości i innowacyjności na przykładzie rynku meblarskiego. Omówiono genezę i wybrane teorie przedsiębiorczości oraz sposoby zarządzania w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw. Został zaprezentowany potencjał innowacyjny małych i średnich przedsiębiorstw. Na podstawie literatury oraz metody desk research przedstawiono jakim procesom towarzyszy zarządzanie oraz podejście do innowacyjności w branży meblowej. W efekcie realizacji celów pracy i weryfikacji wyznaczonych hipotez została zaprezentowana kompleksowa koncepcja zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz wiedza na temat przedsiębiorczości i innowacyjności. Podstawowe obszary przedsiębiorczości i innowacyjności w małych i średnich przedsiębiorstwach związane są z konkurencją oraz chęcią podniesienia efektywności działania. Analiza przedstawionego sektora wskazuje, że innowacyjność w branży meblowej jest kluczowym elementem dla dalszego rozwoju tego segmentu. Zastosowanie oraz rozwój innowacyjnych rozwiązań w przemyśle meblowym daje możliwość wyprzedzenia konkurencji oraz zyskania przewagi w wyścigu zdobywania oraz utrzymania się na docelowym rynku pod warunkiem prawidłowego zarządzania przewagą konkurencyjną oraz wykorzystaniem odpowiednio dobranego zarządzania w przedsiębiorstwie.
I have presented analyse of a small and medium-sized enterprises, focusing on managing these organization using furniture industry as an example. The purpose of this research is to indicate factors determining the potential growth in this particular sector. To conduct the research I have collected information from different sources such as literature and desk research, to deliver unbiased opinion on the subject. As a result I was able to present comprehensive concept of managing small and medium-seized enterprises. It has been found that there are two main factors that decide on successful small and medium-seized enterprise. The key elements that support further growth and development are: innovation and entrepreneurship approach. Implementing innovative methods lead to gaining competitive advantages and increasing market share.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość w małych przedsiębiorstwach, zarządzanie w przemyśle meblarskim, potencjał innowacyjny, charakterystyka rynku małych i średnich przedsiębiorstw, wspieranie innowacyjności, SME, entrepreneurship, furniture industry, SME management, innovative solutions, development

Cytowanie