dc.description.abstract |
Celem pracy jest próba scharakteryzowania rynku flotowego i zaproponowanie kilku usprawnień możliwych do zastosowania w tym obszarze. Rozdział I pracy to przegląd po rynku flotowym gdzie uwzględniono najnowsze tendencje zarządzania, wyniki najbardziej aktualnych badań dotyczących rynku oraz przykłady najlepszych firm i produktów flotowych. W rozdziale II poruszono aspekty finansowe i konsekwencje podatkowe przy korzystaniu w firmie z samochodów służbowych. Wejście Polski do struktur unijnych z dniem 1 maja 2004 spowodowało duże zmiany w tym zakresie. Rozdział III to przegląd kosztów generowanych w działalności floty samochodowej. W IV rozdziale zawarto rekomendowane rozwiązania w procesie projektowania floty samochodowej. Cały ten rozdział ma formę studium przypadku z analizami porównawczymi proponowanych rozwiązań. Podjęcie tej problematyki jako główne zagadnienie pracy magisterskiej spowodowane jest przekonaniem, że istnieje duży potencjał możliwości poprawiających funkcjonowanie floty samochodowej. Zatem charakter tej pracy to próba zaproponowania optymalnych rozwiązań menedżerskich z oszacowaniem potencjału oszczędności wynikającego z usprawnień w poszczególnych obszarach. Z analizy wynika, że zaproponowane rozwiązania owocują ok. 20-25% oszczędnościami w użytkowaniu floty. Dodatkowo zaproponowana procedura wyboru pojazdów do floty pozwala zwiększyć oszczędności nawet do poziomu ok. 35-40%. Zgodnie z tezą postawioną we wstępie tej pracy sprawna analiza systemu zarządzania flotą samochodową pozwala na stwierdzenie, że jest to obszar o dużym potencjale możliwych do zaproponowania usprawnień i wynikającym z tego tytułu oszczędności. |
pl |