Doskonalenie systemu zarządzania jakością w ENION S.A. Oddział w Tarnowie - Zakład Energetyczny Tarnów

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca jest zestawieniem i analizą teorii na temat doskonalenia systemu zarządzania jakością w ENION S.A. Oddział w Tarnowie – Zakład Energetyczny Tarnów. Prowadzę w niej rozważania na temat rozwoju koncepcji zarządzania jakością, znaczenia klienta w systemie jakości, strategii oraz procesów zarządzania jakością. Ważną rzeczą są tu wszelkie instrumenty oraz dokumentacja systemu zarządzania jakością. Szczególnym rozważaniom poddaję procesy doskonalenia systemu jakości, które przeprowadzam na podstawie materiałów stanowiących własność ENION S.A. Oddział w Tarnowie. Pracę kończy opis procesów wdrażania systemu, a także ocena funkcjonowania oraz kierunki doskonalenia systemu zarządzania jakością. Praca moja składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono rozwój koncepcji zarządzania jakością, a także opisano jak wiele znaczy klient dla rozwoju i funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wspomniano również o tak ważnej rzeczy, jaką jest strategia jakości przedsiębiorstwa, a z tym wiążącymi się procesami zarządzania jakością. Drugi rozdział poświęcony został przedstawieniu metodyki wdrażania systemu zarządzania jakością. Ujęto tu podstawowe instrumenty, jakimi są zasady, metody, narzędzia zarządzania jakością. Zwrócono również uwagę na dokumentację systemu zarządzania jakością, a także przedstawiono harmonogram wdrażania systemu. Rozdział zamknięto opisaniem audytu wewnętrznego przedsiębiorstwa. Trzeci rozdział pracy to prezentacja firmy ENION S.A. Oddział w Tarnowie – Zakład Energetyczny Tarnów. Rozdział obejmuje historię firmy, cele, misję oraz zakres działalności jak również charakterystykę jej otoczenia i zasobów. Rozdział czwarty dotyczy procesu wdrażania systemu zarządzania jakością. Opisano tu proces wdrażania systemu, zaprezentowano niektóre mapy procesów oraz narzędzia, które mogą zostać wykorzystane do mapowania procesów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na narzędzie ARIS oferowane przez IDS Scheer. W rozdziale tym dokonano oceny funkcjonowania systemu zarządzania jakością oraz kierunki doskonalenia tegoż systemu w ENION S.A. Oddział w Tarnowie – Zakładzie Energetycznym Tarnów. Podsumowując wyniki niniejszej pracy oraz dokonując oceny firmy ENION S.A. Oddział w Tarnowie – Zakład Energetyczny Tarnów pod względem systemu zarządzania jakością dostrzega się pozytywy i prawidłowość działania. Wszelkie niedociągnięcia i usterki działalności przedsiębiorstwa wychwytywane są przez przeprowadzane audyty wewnętrzne w firmie i korygowane przez kierownictwo Zakładu.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie, jakość, zarządzanie jakością, System Zarządzania Jakością, normy ISO 9000

Cytowanie