Abstract:
Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanie procesu szkoleniowego i rodzajów
szkoleń przeprowadzanych w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
Nadleśnictwa Gromnik.
W pierwszym rozdziale przedstawione zostaną zagadnienia ogólne takie jak pojęcie,
istota, cele i funkcje szkolenia, a także stosowane metody i techniki przeprowadzania
szkoleń. Przedstawione metody zostały sklasyfikowane i scharakteryzowane. W
ostatniej części tego rozdziału opisany został proces szkolenia pracowników
począwszy od identyfikacji potrzeb szkoleniowych po ocenę przebiegu i efektów
szkolenia.
Drugi rozdział poświęcony został Nadleśnictwu Gromnik, jego podstawom
prawnym, zakresowi działalności i strukturze organizacyjnej. Przedstawiono tu i
scharakteryzowano również poszczególne komórki organizacyjne i stanowiska pracy.
W rozdziale trzecim dokonano przeglądu szkoleń w latach 2006-2009
sporządzono wykresy według różnych podziałów np. ze względu na zasięg terytorialny
szkolenia, rodzaj organizatora czy czas jego trwania. Opisane i ocenione zostały także
kolejne etapy procesu szkoleniowego, a na końcu przedstawiono wnioski i kierunki
doskonalenia. Analiza szkoleń wykazała, że szkoleń realizowanych jest bardzo dużo, jest ich
wiele rodzajów, kierowane są do pracowników na wszystkich stanowiskach, dzięki
czemu mogą oni rozwijać swoje umiejętności i podnosić kwalifikacje. Pozwala to na
wzorowe wykonywanie powierzonych zadań.