Promocja jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie Gminy Gorlice

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty oraz elementów i narzędzi promocji gminy oraz ocena ich skuteczności na przykładzie gminy Gorlice w latach 2002 - 2006. Cele cząstkowe pracy to: 1. Przedstawienie zadań i kompetencji gminy, ze szczególną uwagą na zadania w zakresie promocji. 2. Charakterystyka promocji jako elementu marketingu mix. 3. Przedstawienie specyfiki promocji jednostki samorządu terytorialnego. 4. Analiza i ocena elementów i narzędzi promocji w gminie Gorlice. 5. Sformułowanie rekomendacji przyszłych kierunków promocji. Postawiono następujące pytania badawcze: - Jakie miejsce w strategii gminy Gorlice zajmuje promocja? - Jak duży wpływ na rozwój gminy Gorlice wywiera promocja? - Czy obecnie stosowana przez gminę Gorlice promocja jest skuteczna w opinii mieszkańców? - Jakie są podstawowe elementy i narzędzia promocji gminy? - Jakie są silne i słabe strony promocji? - Jak można zwiększyć skuteczność promocji gminy Gorlice? Pierwszy rozdział jest poświęcony ogólnym zagadnieniom dotyczącym jednostki samorządu terytorialnego, a w szczególności zrozumieniu funkcjonowania działalności gminy, przedstawieniu jej organów, statutu i wykonywanych przez nią zadań (zwłaszcza zadań promocyjnych). Natomiast w drugim rozdziale uwaga jest skierowana na zagadnienia z marketingu mix, na istotę promocji i jej elementy oraz środki. W rozdziale trzecim omówiono pojęcie i istotę marketingu terytorialnego, a także promocję jako elementu marketingu gminy. Czwarty rozdział zawiera zagadnienia metodyczne badania empirycznego. Piąty, ostatni rozdział poświęcony został ogólnej charakterystyce gminy Gorlice, jej strategii, oraz ocenie skuteczności stosowanych obecnie elementów i narzędzi promocji. Podczas pisania pracy korzystano z literatury, czasopism, artykułów, ustaw, aktów prawnych samorządu gminnego i miejscowego, Internetu, materiałów udostępnionych przez Urząd Gminy w Gorlicach, a także z analizy dokumentacji, obserwacji, wywiadów, ankiety.

Opis

Słowa kluczowe

promocja, promocja regionu, promocja miasta, gmina Gorlice, marketing, marketing gminy, marketing mix, samorząd terytorialny

Cytowanie