Kooperacja w branży motoryzacyjnej na przykładzie BMW i ZHU TARNOWSKI

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-09-30 09:00:50

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest identyfikacja rodzaju i formy kooperacji pomiędzy BMW a ZHU Tarnowski oraz przedstawienie zarówno korzyści jak i zagrożeń jakie płyną z tej formy współpracy dla ZHU, oraz ocena potencjału rozwojowego firmy ZHU Tarnowski. Poszczególne rozdziały omawiają kolejno: I rozdział poświęcony jest sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w Polsce, zawiera jego definicję, opisuje aktualny stan sektora w Polsce oraz przedstawia jego wpływ i jego rolę w gospodarce. II rozdział zajmuje się branżą motoryzacyjną w Polsce, pokrótce omawia historię motoryzacji, następnie przedstawia sytuacje na rynku samochodów, autobusów i motocykli oraz przedstawia opis sytuacji na rynku dealerów samochodów osobowych w Polsce. III rozdział to charakterystyka metod badawczych wykorzystanych do analizy ZHU Tarnowski w rozdziale V oraz charakterystyki współpracy między nim a BMW. IV rozdział zawiera opis przypadku ZHU Tarnowski. V rozdział to analiza ZHU Tarnowski przy użyciu metod analityczno-badawczych opisanych w rozdziale III. Jeśli chodzi o hipotezy to pierwsza mówiąca, iż małe i średnie firmy dominują w branży motoryzacyjnej została zweryfikowana pozytywnie. Podobnie było w przypadku drugiej hipotezy twierdzącej, że kooperacja w branży motoryzacyjnej będzie dla niej motorem rozwoju. W tym przypadku można stwierdzić, iż już teraz kooperacja jest podstawą w funkcjonowaniu branży, a bez niej rozwój byłby mocno ograniczony.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, rynek motoryzacyjny, kooperacja

Cytowanie