Abstract:
Celem pracy jest udowodnienie słuszności tezy, iż sponsoring w polskiej
piłce jest głównym źródłem finansowania polskiego futbolu i ma znaczący
wpływ na rozwój tej dyscypliny.
Futbol to jeden z największych rynków finansowych. Największe
korporacje światowe angażują kapitał w tę dyscyplinę umożliwiając jej szybki
rozwój.
Bez wszelkiego rodzaju wsparć finansowych, byłaby dyscypliną sportową
uprawianą tylko amatorsko, a popularność piłki nożnej nie byłaby tak duża jak
dziś, natomiast przedsiębiorstwa na co dzień angażujące swój kapitał w futbol,
bez niej straciłyby jeden z największych obszarów gospodarczych przynoszący
im duże korzyści finansowe.
Kapitał wykładany na światową piłkę nożną, liczy się corocznie w
miliardach euro. Dużą rolę w tak wielkich nakładach odgrywa wszelkiego
rodzaju sponsoring.
W pierwszym rozdziale pracy opisana jest istota przedsiębiorstw. W
drugim rozdziale scharakteryzowano finansowanie klubów piłkarskich. Rozdział
trzeci przedstawia rolę jaką odgrywa sponsoring w finansowaniu polskiej piłki
nożnej. Praca napisana została w oparciu o fachową literaturę przedmiotu, jak
również w oparciu o wiedzę i doświadczenie autora zdobyte w pracy na rzecz
pierwszoligowego klubu piłkarskiego.