Efektywne wykorzystanie targów branżowych jako narzędzie kształtowania relacji B2B

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-10-07 16:25:02

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest identyfikacja efektywnego sposobu wykorzystania targów branżowych w kształtowaniu relacji B2B. Wśród celów szczegółowych należy wymienić: • wiedza i opinie wystawców na temat uczestnictwa przedsiębiorstwa w targach branżowych • zachowania oraz wiedza wystawców w zakresie poprawienia efektywności uczestnictwa w targach branżowych • wiedza i opinie wystawców na temat sposobów kształtowania relacji podczas imprez targowych • zachowania przedsiębiorstw w targach branżowych w zakresie kształtowania relacji B2B z kontrahentami. W realizacji celów wykorzystano pierwotne i wtórne źródła informacji. Wśród wtórnych źródeł informacji wykorzystano m. in. czasopisma branżowe, literaturę przedmiotu, raporty Głównego Urzędu Statystycznego, informacje zawarte na serwisach internetowych organizatorów targów oraz Państwowej Izbie Przemysłu Targowego. W ramach badań bezpośrednich (ilościowych) wykorzystano metodę ankiety, natomiast w badaniach pośrednich ankietę internetową. Pierwszym etapem badań było zebranie informacji za pomocą ankiety internetowej oraz ankiety bezpośredniej. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna obejmuje rozdział pierwszy i rozdział drugi. Natomiast część empiryczna obejmuje dwa pozostałe rozdziały. Rozdział pierwszy poświęcony jest tematyce związanej z komunikacją marketingową w procesie kształtowania relacji B2B. W rozdziale drugim omówiono zagadnienia dotyczące targów branżowych. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań bezpośrednich na temat efektywnego udziału w targach branżowych jako sposobu na rozwój relacji z kontrahentami. Tematem rozdziału czwartego jest projektowanie efektywnego udziału w targach branżowych jako narzędzia kształtowania relacji B2B z kontrahentami. Pracę kończy podsumowanie, w którym zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań.

Opis

Słowa kluczowe

targi branżowe, relacje B2B, przedsiębiorstwo, marketing wystawienniczy, relacje interpersonalne, kontrahent, komunikacja marketingowa

Cytowanie