Wpływ promocji sprzedaży na decyzje zakupowe klientów

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-09-29 12:41:03

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zaprezentowanie roli promocji sprzedaż w nakłanianiu konsumenta do zakupów oraz rozpoznanie narzędzi promocji sprzedaży. W pracy postawiono również cele w sferze empirycznej. Głównym celem jest próba opisania postaw i zachowań nabywców pod wpływem narzędzi promocji sprzedaży oraz ich opinii na temat stosowania przez przedsiębiorstwa tej formy promocji. Praca składa się z dwóch części: części teoretycznej oraz części empirycznej, które w sumie zawierają się w czterech zasadniczych rozdziałach. W pierwszym rozdziale pracy, w celu zrozumienia promocji sprzedaży jako formy stymulowania nabywanych produktów i usług przedstawiona została promocja sprzedaży w strukturze narzędzi promocyjnych, istota promocji sprzedaży, pełnione funkcje oraz stosowane w niej techniki. W rozdziale drugim przedstawione zostały teoretyczne podstawy zachowań klientów oraz reakcje konsumentów na promocje sprzedaży. Zostało omówione pojęcie oraz rodzaje zachowań konsumentów. Kolejny podrozdział poświęcony został uwarunkowaniom zachowań nabywczych. Przestawiono również jak promocja sprzedaży wpływa na proces postępowania nabywcy na rynku. Trzeci rozdział poświęcony został promocji sprzedaży w strategiach marketingowych przedsiębiorstw w świetle wtórnych źródeł informacyjnych. Celem tego rozdziału jest przedstawienie czy promocja sprzedaży w strategii marketingowej przedsiębiorstw produkujących różne dobra różni się, czy może trwałość dóbr nie ma wpływu na wybór strategii marketingowej przez przedsiębiorstwa. W tym rozdziale przedstawione są strategie promocji sprzedaży koncernów samochodowych, koncernów produkujących soki oraz salonów fryzjerskich. W ostatnim rozdziale pracy zostały przeanalizowane i omówione wyniki badań oraz wysunięte z nim wnioski. W tej części pracy zostały przedstawione opinie i postawy konsumentów wobec promocji sprzedaży oraz reakcje konsumentów na promocję sprzedaży. Praca została opracowana na podstawie licznej literatury z zakresu ekonomii, marketingu, przedsiębiorczości i zarządzania. Przeprowadzono również badania własne zachowań nabywców pod wpływem promocji sprzedaży. Jak wynika z badań promocja sprzedaży wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, którzy pod jej wpływem nabywają produkty, które w rzeczywistości nie są potrzebne, produkty wcześniej nie planowane oraz większą ilość tych produktów niż wcześniej planowali z obawy, iż taka okazja może się więcej nie powtórzyć. Warto również zaznaczyć, iż klienci chętniej kupują produkty z innej marki, której dotychczas nie kupowali, tylko z tego powodu, iż są objęte promocją sprzedaży.

Opis

Słowa kluczowe

promocja, sprzedaż, konsument, narzędzia promocji, zachowania nabywców

Cytowanie