Niniejsza praca magisterska zajmuje się problematyką reklamy telewizyjnej we
współczesnym świecie, jej wadami i zaletami, a także jej metodami oddziaływania na
mężczyzn, którzy są podmiotem badań w tej pracy. Badanie marketingowe zostało
przeprowadzone za pomocą ankiety on-line, na grupie 80 mężczyzn w wieku od 18 do 35 lat i
miało na celu zweryfikowanie postaw i preferencji młodych mężczyzn, a także zbadanie
wpływu reklamy na decyzje zakupowe samochodów. Przeprowadzone badanie dowiodło, iż
reklamy telewizyjne nie mają żadnego wpływu na decyzje zakupowe badanej grupy
respondentów. Ponadto najbardziej istotne są elementy poznawcze, a minimalny wpływ na
decyzje wśród mężczyzn z wykształceniem wyższym ma sentyment do marki.
This master thesis is about television commercials in contemporary world, about their
advantages and disadvantages and about methods of influence on men who are the subject of
this thesis. Marketing research was conducted in the Internet with usage of online survey, on
the group of 80 men in age from 18 till 35 and was supposed to verify the attitudes and
prefers, and also to confirm the influence of commercial for young men’s purchase decision.
The research has not confirmed the thesis that television commercials have influence on
young men. They answered that adverts in television do not have any impact on their
decision. Moreover emotional aspect is less important than cognition aspects. On men, with
higher education, a minimal influence has had a sentimental aspect.