Percepcja przekazu reklamowego w kontekście kulturowym

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-09-28 16:08:31

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca ma na celu poruszenie problematyki związanej z percepcją przekazu reklamowego w różnych kręgach kulturowych, co jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach, kiedy to postępujący proces globalizacji zdaje się przemawiać za unifikacją wzorców konsumpcyjnych. Praca ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie, z czego wynikają różnice w postrzeganiu przekazów reklamowych, jakie elementy wpływają na atrakcyjność reklam oraz na odmienne podejście do danego przekazu, dlaczego w dwóch różnych krajach ten sam przekaz spotyka się z zupełnie inną reakcją. W pracy tej postawiono więc tezę, iż przynależność do określonego kręgu kulturowego ma bardzo duży wpływ na proces postrzegania przekazów reklamowych, ponieważ przygotowując przekazy reklamowe, czy prowadząc działalność na rynkach międzynarodowych należy zawsze mieć świadomość istnienia różnic kulturowych oraz ich niebagatelnego wpływu na każdy aspekt ludzkiego życia, począwszy od ubioru, zwyczajów konsumpcyjnych, poprzez wyznawane wartości i przyjmowane normy, po tradycje i obyczaje.

Opis

Słowa kluczowe

kultura, kulturowe uwarunkowania reklamy, reklama

Cytowanie