Abstract:
Efektywne i skuteczne zarządzanie przedsięwzięciem nie może być wynikiem stosowania metody prób i błędów, lecz musi się opierać w nowocześnie funkcjonujących firmach na racjonalnych instrumentach zarządzania. Aby zarządzać długofalowo należy zrozumieć i nauczyć się stosować zarządzanie strategiczne. Zagadnienia prezentowane w pracy mają na celu przedstawienie procesu zarządzania strategicznego, ze szczególnym uwzględnieniem analizy strategicznej oraz przedstawienie metod analizy kluczowych czynników sukcesu na przykładzie Wypożyczalni Sukni Ślubnych i Wieczorowych w Gronkowie. Praca składa się z trzech rozdziałów, z których dwa mają charakter teoretyczny, natomiast trzeci zawiera analizę konkretnej firmy. Rozdział pierwszy pracy przedstawia istotę zarządzania strategicznego oraz
charakterystykę strategii zarządzania. W drugim rozdziale opisany jest charakter analizy strategicznej, jej cel, a także metody wykorzystywane w tejże analizie. W ostatnim rozdziale przeprowadzono analizę kluczowych czynników sukcesu Wypożyczalni Sukni Ślubnych i Wieczorowych w Gronkowie. Określenie obszarów problematycznych oraz celów strategicznych pozwoliła na wygenerowanie kierunków rozwoju oraz celów operacyjnych służących poprawie funkcjonowania firmy.