Motywacja jako skuteczne narzędzie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem na podstawie przedsiębiorstwa P.H. HIT

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-10-02 15:15:50

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest poznanie podstawowych teorii związanych z motywacją oraz zbadanie poziomu motywacji w przedsiębiorstwie handlowym „HIT”. Zdefiniowano kilka hipotez, które w późniejszym etapie zweryfikowałem: 1. Pieniądze są głównym motywatorem do pracy. 2. Niska motywacja pracowników ma negatywny wpływ na wykonywaną pracę. 3. Pozapłacowe formy motywacji zwiększą zaangażowanie w wykonywane zajęcia. Sposobem weryfikacji powyższych hipotez będzie przeprowadzone badanie w śląskim przedsiębiorstwie. W badaniu zastosowano narzędzie w postaci ankiety kierowanej do pracowników zatrudnionych w firmie. W pierwszym rozdziale pokazano najważniejsze teorie i koncepcję związane z zagadnienia motywacji. Pokazano również jak ważne jest inwestowanie w ludzki kapitał, dzięki czemu dzisiejsze wielkie przedsiębiorstwa jak i mniejsze firmy stały się jeszcze bardziej konkurencyjne. Wskazano zależność pomiędzy zadowoleniem a motywacją, która bezpośrednio przekłada się na wyniki i zaangażowanie w wykonywaną pracę. W drugim rozdziale skupiono się na płacowej oraz pozapłacowej formie motywowania pracowników, pokazano również problem negatywnej motywacji, która może doprowadzić do zbędnego chaosu i emigracji pracowników do konkurencyjnych firm. Udowodniono również, że inne formy urozmaicania pracy, jak rotacja czy rozszerzenie mają pozytywny wpływ na rozwój nie tylko przedsiębiorstwa ale również samego pracownika. W ostatnim rozdziale przedstawiono wyniki badań opartych na ankiecie przeprowadzonej w przedsiębiorstwie handlowym „Hit”. Uzyskane wyniki pozwolił zweryfikować hipotezy badawcze i wyciągnąć wnioski.

Opis

Słowa kluczowe

motywowanie pracowników, motywacje płacowe, motywacje pozapłacowe

Cytowanie