Analiza i ocena działalności dystrybucyjnej Przedsiębiorstwa Handlowego Alfa-Elektro Sp z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hadrian, Piotr
dc.contributor.author Ciurej, Monika
dc.date.accessioned 2013-10-23T11:54:29Z
dc.date.available 2013-10-23T11:54:29Z
dc.date.issued 2009-10-06 21:07:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1129
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z dystrybucją materiałów elektrycznych Przedsiębiorstwa Handlowego Alfa-Elektro. Pod tym pojęciem kryje się całokształt decyzji związanych z doradztwem technicznym, magazynowaniem oraz dostawą towaru na miejsce wskazane przez klienta wyrobów najwyższej jakości. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiona jest dystrybucja jako nieodłączny element instrumentów marketingowego oddziaływania na rynek. Scharakteryzowano tutaj jej funkcje i zagadnienia logistyczne w sferze dystrybucji. Rozdział drugi opisuje znaczenie kanałów dystrybucji w działaniach rynkowych, współdziałanie i konflikty, oraz rolę i zadania przedsiębiorstw handlowych jako podmiotu kanałów dystrybucji Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę Przedsiębiorstwa Handlowego „Alfa- Elektro” jako dystrybutora materiałów elektrycznych. Przedstawiona jest ogólna struktura organizacyjna firmy, jej decyzje rynkowe cele jak również konkurencja na rynku. Rozdział czwarty zawiera analizy zastosowane w celu oceny dystrybucji w firmie Alfa-elektro. Analiza ABC pozwala wyodrębnić najważniejsze grupy zarówno odbiorców, produktów, kanałów dystrybucji jak i największe rynki zbytu. Z kolei macierz BCG pokazuje stan stosowanych kanałów dystrybucji i ich kierunki rozwoju. Analiza Portera przez uwzględnienie 5 czynników (5 sił Portera) pozwala zbadać atrakcyjność firmy z punktu widzenia obecnych i przyszłych inwestorów. pl
dc.description.abstract The fundamental task both organizers and users of distribution channels and networks face is overcoming problems stemming from the existence of gaps (shortages) connected with five basic factors: time, space, quantity, assortment and information. Overcoming these problems always takes place within the framework of a specific logistic strategy defining the system’s form and function. First of all, strategy specifies the length and width of a distribution channel. The length of a channel determines the level of intermediary links utilization along the way towards a direct consumer whereas the width sets up the level of market coverage by a given company’s products, that is, in simpler terms, where these product will be available. Determining these parameters of a distribution system must be complemented with further decisions also of a strategic nature. The decisions concern, for instance, approved methods of distribution needs planning or implementation of steps aimed at specific effects related to a direct consumer service. Practical application of selected strategy requires choosing certain organizational and technological solutions. Organizational decision pertain to, among others, relying on own central warehouse or chain of warehouses; alternatively, on distribution centres offered by specialist partners or logistic service centres. Technological solutions include: IT systems, how widespread they are and their integration degree, scope of automated identification application and resulting coding technique, electronic data exchange, technique of parcel tracking. In order to increase the company potential relevant market analyses should be conducted as well, which allow to study a company’s attractiveness and return rate. Also, they allow assessment of a given company’s market positioning and its development possibilities. The objective of this thesis was an analysis and assessment of PH Alfa-Electro as a distributer of electrical supplies. The information included indicates that in the case of this company distribution is a thought-out activity meeting customers’ demands and having a positive impact on the company’s goal achievement. The presented analyses prove that the company has a good and stable position in the Polish market of electrical goods as well as large potential for further development. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject kanały dystrybucji pl
dc.title Analiza i ocena działalności dystrybucyjnej Przedsiębiorstwa Handlowego Alfa-Elektro Sp z o.o. pl
dc.title.alternative An analysis and assessment of dystribution activity of Alfa-Elektro Trade Company Sp.z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-20T08:48:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info