Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Hydro Vacuum S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-11-09 11:09:27

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest dokonanie oceny sytuacji strategicznej firmy Hydro-Vacuum S.A. z Grudziądza. W części teoretycznej oparto się na szerokiej analizie dostępnej literatury przedmiotu, ze szczególnym uwzględnieniem przekrojowych opracowań ukazujących znaczenie analizy strategicznej. Wykorzystano też artykuły z periodyków branżowych oraz raporty i analizy publikowane przez instytucje państwowe (m.in. GUS) i niepubliczne. W pierwszym rozdziale opisana została koncepcja analizy strategicznej. Jej istota, cele a także proces podejścia do analizy strategicznej został omówiony w tym rozdziale pracy. Drugi rozdział przedstawia instrumenty niezbędne do przeprowadzenia analizy. Zostały w nim zawarte wybrane metody zarówno otoczenia dalszego jak i bliższego a także metody zintegrowane wykorzystywane w procesie analizy strategicznej. Część praktyczna jest analizą firmy Hydro-Vacuum S.A. mającą na celu szczegółowe zdeterminowanie kluczowych elementów strategii dla tego podmiotu gospodarczego. Do opracowania tego rozdziału wykorzystano szereg materiałów udostępnionych przez firmę Hydro-Vacuum. W czwartym rozdziale zastosowane zostało praktyczne wykorzystanie przedstawionych wcześniej metod w celu zidentyfikowania otoczenia dalszego oraz bliższego. Na podstawie zebranych informacji możliwe było dokonanie analizy strategicznej firmy Hydro-Vacuum. W oparciu o te materiały możliwe było też przeprowadzenie krytycznej analizy założeń realizowanej w firmie strategii.

Opis

Słowa kluczowe

analiza strategiczna, analiza otoczenia konkurencyjnego

Cytowanie