Doskonalenie kompetencji zawodowych funkcjonariuszy służby więziennej na przykładzie Ośrodka Doskonalenia Kadr Służby Więziennej w Bartkowej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-12-03 14:56:16

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem teoretycznym pracy jest przedstawienie i omówienie podstawowych zagadnień związanych z rozwojem kompetencji zawodowych w organizacji, natomiast celem badawczym jest analiza wiedzy o przeprowadzonych szkoleniach dla pracowników i funkcjonariuszy Służby Więziennej na podstawie zebranych materiałów dotyczących Ośrodka Doskonalenia Kadr Służby Więziennej w Bartkowej. Zastosowana metoda badawcza w postaci obserwacji, wywiadów z pracownikami i zastosowane ankiety pozwoliły dogłębnie poznać tematykę pracy. Materiały i formy przeprowadzania szkoleń okazały się być trafne, gdyż nieomal wszyscy szkoleni stwierdzili, iż przekazywana im wiedza była łatwa do przyswojenia, a przede wszystkim interesująca. Szkolenia pozwalają zapobiegać i rozwiązywać zaistniałe problemy, których przecież nie brak w pracy z osobami, które złamały prawo. Personel Służby Więziennej pozyskuje szeroką wiedzę dotyczącą odpowiedzialności szczególnej przecież w tego rodzaju pracy. Kadra kierownicza po odbytych szkoleniach zauważyła większą staranność w wykonywaniu swoich obowiązków przez pracowników. Nabyta przez nich wiedza spowodowała większą akceptację ich działań. Przeprowadzone szkolenia miały także za zadanie zmianę nastawienia pracowników do zaistniałych lub powstających problemów oraz powinny służyć pomocą w podejmowaniu właściwych decyzji. Uzyskiwane w ramach szkoleń wiadomości mogą pomagać także w eliminacji popełnianych błędów. Pracownicy jako uczestnicy szkolenia są użytkownikami nowych umiejętności i jako tacy stanowią najcenniejsze źródło wiedzy o potrzebach szkoleniowych. Celem pracy było zapoznanie i dogłębne przedstawienie tematu oraz ukazanie roli kształcenia w dzisiejszym dobrze zarządzanym i funkcjonującym przedsiębiorstwie. Wiadomo, iż stale rozwijający się personel jest podstawą konkurencyjności i podwaliną sukcesu na dzisiejszym bardzo trudnym rynku gospodarczym.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje pracownicze, rozwój zawodowy pracownika, szkolenie pracowników

Cytowanie