Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Fabryki Okien Dako
Ładowanie...
Data
2009-12-02 21:14:01
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy było przeprowadzenie analizy otoczenia konkurencyjnego Fabryki Okien Dako przy wykorzystaniu mapy grup strategicznych. Przy pomocy tej metody zidentyfikowano: miejsce Dako w przestrzeni mapy grup strategicznych, pozycję konkurencyjną opisywanej firmy, jej najważniejszych konkurentów, strategie realizowane przez poszczególne grupy oraz szanse i zagrożenia wynikające z pozostania w danej grupie strategicznej, a także bariery wejścia i wyjścia z sektora stolarki otworowej. W rezultacie, z przeprowadzonych analiz wynika, że: -Fabryka Okien Dako należy do najbardziej atrakcyjnej grupy strategicznej pod
względem badanych czynników. -Przedsiębiorstwo jest jednym z głównych graczy na rynku lokalnym produkcji i sprzedaży okien. -Głównymi konkurentami firmy są producenci okien: Violin i Pamo-plast. -Na rynku lokalnym istnieją przedsiębiorstwa o różnym stopniu specjalizacji; Dako należy do grupy o jej najwyższym stopniu. -Przeważające szanse wynikające z pozostania w grupie strategicznej C, a także wysokie bariery wejścia i wyjścia z sektora stolarki otworowej, świadczą o jego wysokim poziomie atrakcyjności oraz ograniczonym w nim poziomie konkurencji.
Opis
Słowa kluczowe
analiza strategiczna, analiza otoczenia konkurencyjnego, rynek stolarki otworowej