Specyfika działań marketingowych na rynku tanich linii lotniczych w Polsce w latach 2003 - 2008

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-12-15 20:38:57

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym celem pracy jest przedstawienie specyfiki działań marketingowych na wybranym rynku oraz próba ich analizy na rynku tanich linii lotniczych w Polsce. Przedmiotem badań jest ocena wpływu działań marketingowych na sposób postrzegania tanich linii lotniczych przez studentów i w jakim stopniu są dla nich niezbędnym środkiem lokomocji. Zasadniczy problem badań własnych zawiera się w pytaniu: Czy działania marketingowe tanich linii lotniczych mają znaczenie dla klientów ? Autor posiłkując się opracowanym kwestionariuszem ankietowym zbadał opinie klientów w zakresie postrzegania przez nich działań marketingowych tanich linii lotniczych. W wyniku badań mających również na celu rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klientów, autor zauważył, iż nie mają oni dostatecznej wiedzy na temat niektórych narzędzi promocyjnych, z których mogliby korzystać, np. programy lojalnościowe, oferty specjalne czy kupony. Autor zwrócił również uwagę, że personel nie ma dla klientów zbytniego znaczenia. Wywnioskował też, że konsumenci bardzo cenią sobie jakość obsługi, dlatego też odczuwają potrzebę takich czynników jak zmniejszenie limitu bagażu czy też polepszenie komfortu lotu.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, przedsiębiorstwo usługowe, tanie linie lotnicze, Polska

Cytowanie