Analiza czynników rozwoju firmy sektora MSP na podstawie przedsiębiorstwa MMCommerce
Ładowanie...
Data
2009-12-10 14:29:30
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest identyfikacja najważniejszych czynników rozwoju dla firmy sektora MSP na przykładzie firmy MMCommerce oraz ocena ich wpływu na przedsiębiorstwo. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera definicje związane z MSP a także przedstawia stan sektora MSP w latach 1995-2007 dotyczący PKB generowanego przez MSP, liczby przedsiębiorstw zarejestrowanych oraz aktywnych, zatrudnienia oraz handlu zagranicznego. Rozdział II poświęcony jest branży szkła gospodarczego oraz jej charakterystyce. Rozdział III zawiera zagadnienia metodologiczne na, które składa się cel i zakres pracy oraz pytania/hipotezy badawcze a także opisuje metodologię, czyli wybrane modele służące do analizy przedsiębiorstwa, które pozwolą zidentyfikować główne czynniki rozwoju przedsiębiorstwa. Są to następujące modele: - Model B. R. Scotta ; - Metoda stopniowego rozwoju Churchilla i Lewisa. ; - Analiza POS. Rozdział IV jest poświęcony w całości przedsiębiorstwu MMCommerce. Zawiera informacje ogólne dotyczące firmy, historię, strukturę organizacyjną, dane odnośnie obrotu netto ze sprzedaży za poszczególne lata na rynku krajowym oraz na rynkach zagranicznych, dane dotyczące importu i opis firm należących do konkurencji. Rozdział V jest analizą czynników rozwoju przedsiębiorstwa dokonaną za pomocą modeli wymienionych w rozdziale III. Na podstawie analiz identyfikowane są zarówno czynniki rozwoju przedsiębiorstwa jak i bariery.
Opis
Słowa kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa, rynek szkła, rozwój przedsiębiorstwa