Wpływ stresu na efektywność wykonywanej pracy oraz relacje interpersonalne jako źródło stresu na przykładzie pracowników Sądu Rejonowego w Gorlicach

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-12-07 16:38:48

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy było zbadanie, jakie czynniki stresogenne wpływają na efektywność wykonywanej pracy oraz czy relacje interpersonalne mogą być źródłem stresu dla pracowników Sądu Rejonowego w Gorlicach. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano kulturę organizacyjną – również jako źródło stresu oddziałujące na pracownika, składniki organizacji, podział oraz funkcje. Rozdział drugi poświęcony jest wartościowaniu pracy. Opisano sumaryczne i analityczne metody wartościowania pracy. Rozdział trzeci dotyczy problemu stresu. Przedstawiono stresory jakie występują w środowisku pracy, opisano stadia rozwoju stresu oraz wskazano jakie czynniki osobowościowe są bardziej narażone na stres. Opisano również zależność pomiędzy pobudzeniem emocjonalnym a poziomem wykonywania zadań oraz jakie są konsekwencje długo działającego stresu. Dopełnieniem części teoretycznej jest cześć badawcza zawarta w czwartym rozdziale. Problemy badawcze: 1.Czy stres wpływa na efektywność wykonywania obowiązków służbowych przez pracownika Sądu Rejonowego w Gorlicach? 2.Czy relacje interpersonalne wywołują emocje, które doprowadzają do powstania sytuacji stresowych. Do przeprowadzenia badań wykorzystano kwestionariusz ankiety, którą przeprowadzono na sześćdziesięciu pracownikach Sadu Rejonowego w Gorlicach. Badania potwierdziły, że stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, także zawodowego.

Opis

Słowa kluczowe

kultura organizacyjna, wartościowanie pracy, stres w pracy

Cytowanie