Mobbing w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-01-20 10:14:36

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest próba przedstawienia problematyki mobbingu w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Praca omawia mobbing zarówno od strony teoretycznej jak i procesowej. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy i drugi rozdział przedstawiają podstawowe pojęcia i problemowe zagadnienia wiążące się z omawianym zjawiskiem i sektorem, w którym prowadzę badania. Zawarte w nich są przyczyny występowania zjawiska mobbingu, jego postacie, przebieg oraz aktualny stan badanego sektora. Przy napisaniu tej pracy wykorzystano następujące metody badawcze: literatura, akty prawne, prasa, witryny internetowe oraz dane uzyskane w trakcie anonimowego ankietowania osób pracujących. Pracownicy jako kapitał ludzki stanowią podstawowy czynnik każdego przedsiębiorstwa. Jednak wszędzie tam gdzie jest kilka osób istnieje duże prawdopodobieństwo, że wcześniej czy później różnica zdań spowoduje konflikt. Dużo w tym względzie może pomóc dobrze przygotowany menedżer. Większe trudności pojawiają się w przypadku stosowania mobbingu przez niego samego. Dlatego tak ważne są szkolenia z zakresu prawa pracy zarówno pracodawców jak i odległy mu personel. Brak jest otwartości pracodawców na przeprowadzanie badań dotyczących mobbingu w ich przedsiębiorstwach, co powoduje, że osoba, która pyta o mobbing sama stwierdza, że przedsiębiorcy mają coś do ukrycia. A w przecież mobbing jest patologią! I zarówno stosowanie go jak i świadome tolerowanie niesie za sobą sankcje prawne!

Opis

Słowa kluczowe

polityka personalna, mobbing, małe i średnie przedsiębiorstwa, kryzys gospodarczy

Cytowanie