Analiza potencjału rozwojowego firm sektora MSP w Polsce na przykładzie przedsiębiorstwa „Zymex”

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-02-12 19:19:44

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest próba oceny potencjału rozwojowego przedsiębiorstwa „Zymex”. W pracy zaprezentowano funkcjonowanie firmy i zmiany w niej zachodzące na przestrzeni lat jej istnienia. Pozwoliło to dokonać oceny działań podjętych przez właściciela firmy i określić czy miały one wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Stanowi przykład jak konkretne przedsiębiorstwo należące do sektora MSP może rozwijać się w polskich warunkach. Analiza ta ma na celu zobrazowanie zmian zachodzących w firmie na przestrzeni lat, obecnej sytuacji panującej w firmie, a także wskazanie obszarów potencjalnych zmian oraz kroków, które trzeba podjąć, aby przedsiębiorstwo mogło rozwijać się w sposób dynamiczny i systematyczny. Wykonanie tej analizy obrazuje, w jaki sposób firma rozwijała się przez lata swojej działalności. W pracy starano się uwzględnić zarówno stronę teoretyczną jak też praktyczną. Podjęta została szeroko pojęta tematyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce oraz ich funkcjonowania w polskich warunkach gospodarczych. Poruszono temat znaczenia sektora MSP w gospodarce, a w szczególności roli małych i średnich przedsiębiorstw w wytwarzaniu Produktu Krajowego Brutto, ich udziału w wartości dodanej brutto, handlu zagranicznym, a także w zatrudnieniu. Skupiono się również na wskazaniu szans i barier rozwoju sektora MSP w Polsce. Omówiono także źródła finansowania MSP. Wykonanie analizy potencjału wzrostowego firmy „Zymex” pozwala stwierdzić, że przedsiębiorstwo posiada potencjał do dalszego rozwoju. Zastosowanie w pracy modelu rozwoju Churchilla i Lewis pozwoliło potwierdzić główną hipotezę pracy, że przedsiębiorstwo „Zymex” znajduje się obecnie w fazie sukcesu. Wykonanie analizy pozwoliło na zebranie niezbędnych informacji o prawidłowym rozwoju firmy podczas jej dotychczasowej działalności. Znając wyniki analizy właściciel w łatwiejszy sposób może planować dalszy rozwój przedsiębiorstwa i odpowiednio się do niego przygotować.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, finansowanie sektora MSP, faktoring, leasing, franchising

Cytowanie