Telewizyjny przekaz reklamowy adresowany do kobiet. Analiza porównawcza opinii studentek kierunku Zarządzanie WSB-NLU oraz Uniwersytetu Hamburg

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Obrochta, Justyna
dc.date.accessioned 2013-11-06T08:29:59Z
dc.date.available 2013-11-06T08:29:59Z
dc.date.issued 2010-03-10 02:23:01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1347
dc.description.abstract Przedstawiona praca magisterska zawiera analizę psychologiczno-marketingową reklam telewizyjnych skierowanych do kobiet. Zadaniem pracy jest ukazanie, w jaki sposób mass media - a dokładniej telewizja poprzez reklamy - wpływa na zachowania konsumenckie kobiet. W pracy podjęte zostały takie wątki tematyczne jak: marketing w warunkach globalizacji, reklama telewizyjna jako komunikat o znaczeniu perswazyjnym, metody i techniki oddziaływani na konsumentów. Poruszone zostało także zagadnienie manipulacji zachowaniami konsumentek. Na podstawie przeprowadzonego, na potrzeby niniejszej pracy badania ankietowego w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University oraz na Uniwersytecie Hamburg udało się określić jak konsumentki w przedziale wiekowym 20-30 lat postrzegają reklamę telewizyjną i jaki jest ich stosunek do tej reklamy. Badanie pozwoliło także określić, czy występują różnice między kobietami z dwóch różnych kultur w zakresie zaspokajania potrzeb konsumenckich. Jak wynika z badania, różnice pomiędzy ujawnianymi potrzebami konsumpcyjnymi między kobietami z Niemiec, a kobietami z Polski są niewielkie. Studentki z Wyższej Szkoły Biznesu zwracają bardziej uwagę na to co daje im reklama, natomiast studentki z Niemiec postrzegają reklamy w większej mierze jako potrzebny wymysł. Więcej kobiet z Polski niż z Niemiec uważa, że reklamy telewizyjne podają wiarygodne informacje. Kobiety z Polski są bardziej odważne, świadczy o tym fakt, iż starały się głębiej odpowiadać na pytania opisowe. Ponadto kobiety z Niemiec przeznaczają mniej czasu na telewizję niż kobiety z Polski. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject konsument pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject analiza porównawcza pl
dc.subject kobieta pl
dc.title Telewizyjny przekaz reklamowy adresowany do kobiet. Analiza porównawcza opinii studentek kierunku Zarządzanie WSB-NLU oraz Uniwersytetu Hamburg pl
dc.title.alternative Television advertising message directed at women. Comparative analysis of the opinions of the female students of Management at WSB-NLU and Hamburg University pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-05T13:30:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info