Stereotypy i uprzedzenia w reklamie telewizyjnej samochodów markowych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-03-19 10:45:53

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca stanowi analizę stopnia wykorzystania w reklamie, zwłaszcza telewizyjnej samochodów luksusowych, różnego rodzaju stereotypów i uprzedzeń. Pierwsza część pracy, w skład której wchodzą trzy rozdziały dotyczy zagadnień teoretycznych, wprowadzających do zagadnień objętych pracą badawczą. Rozdział pierwszy poświęcony jest reklamie jako elementowi marketingu-mix. Zdefiniowano w nim pojęcie marketingu i reklamy, jako marketingowej formy komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem konsumenckim. Rozdział drugi dotyczy wpływu reklamy na odbiorców w ujęciu psychologicznym. Zwrócono w nim uwagę na mechanizm powstawania potrzeb i rolę emocji w przekazie reklamowym. Trzeci rozdział pracy poświęcony jest wpływowi stereotypów i uprzedzeń na postawy konsumenckie. Omówiono w nim mechanizm powstawania stereotypów i ich wykorzystanie w celu osiągnięcia pożądanej zmiany postawy konsumenta. Ostatni rozdział, a zarazem druga część pracy stanowi opracowanie danych uzyskanych na drodze badań ankietowych. Dzięki odpowiedziom respondentów, którymi byli studenci WSB w Nowym Sączu, możliwa była weryfikacja postawionej tezy, że reklamy oparte na stereotypach płci podobają się widzom bardziej, niż spoty łamiące takie stereotypy oraz, że wykorzystanie w reklamach typowych wizerunków bohaterów i pokazywanie ich w typowych dla obu płci rolach, wpływa na ocenę reklamy, jako przekonującej. Uzyskane wyniki potwierdziły założone hipotezy w całości.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, reklama w mass mediach, konsument, marketing, reklama telewizyjna, reklama samochodów, zachowania konsumenta

Cytowanie