Analiza potencjału rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy PODHALE

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-03-18 23:42:16

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest analiza potencjału rozwoju oraz zaproponowanie odpowiedniej strategii dla firmy PODHALE, która zalicza się do małych przedsiębiorstw. Obecnie PODHALE prowadzi sprzedaż bram, ogrodzeń, stolarki okiennej i drzwiowej, kostki brukowej, wykonuje usługi montażowe oferowanych produktów, świadczy usługi serwisowe oraz zajmuje się produkcją drewnianych domków letniskowych, altanek ogrodowych i domów góralskich z drewnianych bali. Wybór tematu pracy, a zarazem wielka chęć jej napisania wynikał z tego, iż autorka jest współwłaścicielem i równocześnie pełni funkcję dyrektora finansowo-handlowego w firmie PODHALE. Od początku zaistnienia firmy na rynku w branży budowlanej mocno angażuje się w rozwój tego przedsiębiorstwa i poprzez lata swojej pracy daje się zauważyć, jak bardzo firma się rozwinęła. W początkowym etapie istnienia firma głównie zajmowała się sprzedażą bram i ogrodzeń. Jednak z czasem zmieniały się również priorytety firmy i stawiane przez udziałowców cele do osiągnięcia. Niniejsza praca ma za zadanie prześledzić rozwój przedsiębiorstwa, które jest przykładem na to, iż zastosowanie nowoczesnego zarządzania oraz wdrażanie nowatorskich technologii, prowadzi do umocnienia pozycji firmy na rynku. Zastosowanie metod analizy strategicznej pozwoli wyznaczyć strategię, która właściwie zastosowana pozwoli na szybszy i lepszy rozwój przedsiębiorstwa. Do jednej z największych barier w potencjale rozwoju sektora MSP należy brak środków finansowych na ich modernizację i rozwój. Wśród 90% małych i średnich firm utrzymuje się tendencja do finansowania rozwoju w oparciu o środki własne, czego przyczyną jest ciągle ograniczony dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania oraz ograniczony dostęp do kredytów bankowych, zwłaszcza dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, metoda SPACE, analiza SWOT, zarządzanie przedsiębiorstwem, strategia rozwoju przedsiębiorstwa

Cytowanie