Strategia rozwoju dla przedsiębiorstwa rodzinnego "Orawianka" s.c.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-03-24 09:31:12

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie procesu formułowania strategii firmy rodzinnej „Orawianka” oraz wybór strategii rozwoju, która zapewni firmie sukces ekonomiczny w przyszłości. Cel ten został zrealizowany poprzez studia literatury oraz badania empiryczne przeprowadzone w wspomnianym przedsiębiorstwie. W badaniu wykorzystano metody: analizy dokumentacji przedsiębiorstwa, analizy zasobów firmy oraz metody analizy strategicznej - analizy SWOT, kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, analizy „pięciu sił” Portera, mapy grup strategicznych, metodę scenariuszy otoczenia oraz benchmarkingu. Wspomniane metody pozwalają zorientować się w mocnych i słabych stronach firmy, jak również określić szanse i zagrożenia. W części praktycznej zaprezentowano badane przedsiębiorstwo „Orawianka”. Opisano jego: historię, lokalizację, technologię, strukturę zasobów ludzkich oraz relacje wewnętrzne w przedsiębiorstwie. Zwrócono uwagę na sytuację obecną firmy. Przedstawiono misję i wizje firmy, cele strategiczne. Następnie szczegółowo opisano zastosowanie analiz makro i mikro otoczenia, a także analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa i analizy SWOT, w procesie formułowania strategii rozwoju badanej firmy. Przedstawiono opcje strategiczne przedsiębiorstwa „Orawianka”, a meritum tych rozważań jest wskazanie odpowiedniej strategii rozwoju, która zapewni badanemu przedsiębiorstwu sukces ekonomiczny.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne, strategia przedsiębiorstwa, analiza strategiczna, benchmarking, przedsiębiorstwo rodzinne

Cytowanie