Ocena systemu zarządzania jakością opartego na wymaganiach norm ISO 9001:2000 w FPHU Wiśniowski

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-03-18 18:55:24

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Zarządzanie jakością jest to podejście organizacji, w którym każda czynność ma na uwadze osiągnięcie jak najwyższej jakości. Certyfikacja zgodności z wymaganiami norm ISO stała się coraz bardziej popularna również w Polsce. Praca ta ma na celu ocenę systemu zarządzania jakością w FPHU Wiśniowski. Należy pamiętać, że samo posiadanie certyfikatu nie oznacza całkowitej eliminacji wszelkich niezgodności i nie zapewnia najwyższej jakości. Wpływ ISO na organizację jest uwarunkowany odpowiednim podejściem kierownictwa i pracowników do certyfikacji. Przestrzeganie często skomplikowanych procedur decyduje o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa. Niniejsza praca ma przedstawić sposób funkcjonowania organizacji, której system opiera się o normy ISO 9001:2000. Pokaże korzyści i problemy wynikające ze zmian w systemie, z uwzględnieniem oceny konkretnych działań i decyzji. System zarządzania jakością w firmie Wiśniowski działa sprawnie, na oczekiwanym poziomie. Przedsiębiorstwo spełnia wymogi normy ISO 9001:2000. Oznacza to m.in. odpowiedzialność kierownictwa, nadzór nad procedurami i inną dokumentacją, audytowanie systemu oraz wprowadzanie działań korygujących i zapobiegawczych. Jak się okazuje w tej organizacji po pomyślnie zakończonej certyfikacji uwieńczonej certyfikatem, nie doszło do zaniechania dalszych prac nad poprawą jakości. Można się spodziewać, że każdego roku firma Wiśniowski będzie podnosić jakość swych produktów i usług, chcąc zadowolić swych klientów.

Opis

Słowa kluczowe

jakość, zarządzanie jakością, normy ISO, certyfikacja, system zarządzania jakością

Cytowanie