Wpływ reklamy na decyzje zakupowe kobiet i mężczyzn w oparciu o badania przeprowadzone wśród mieszkańców powiatu dąbrowskiego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-04-07 19:03:39

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wiele organizacji przeprowadziło badania pod kątem reklamy niektóre z nich zostały przedstawione w poszczególnych częściach niniejszej pracy. Jednak chcąc sprawdzić tę jak i pozostałe tezy przeprowadziłam własne badania, których wyniki prezentuję w na końcu. Temat został przedstawiony w czterech rozdziałach. Pierwsze trzy zostały poświęcone analizie literatury w celu przybliżenia zagadnień niezbędnych do przeprowadzenia późniejszych badań empirycznych. Ostatni czwarty rozdział został przeznaczony na przedstawienie wyników badań oraz ich analizę, w celu weryfikacji postawionych wcześniej hipotez. Badania te miały na celu pokazać jak wygląda kwestia reklamy, czy jest ona skuteczna czy też nie, która forma reklamy jest najskuteczniejsza i dlaczego oraz czy kobiety różnią się od mężczyzn podczas podejmowania decyzji o zakupie. Pomimo szkód jakie reklamy mogą wyrządzić, uważam, że po części są potrzebne, bo każdy odbiera je w inny sposób, dla każdego choć nieświadomie któraś z nich odgrywa szczególną rolę. Reklamodawcy powinni mieć to na uwadze tworząc nowe historyjki, powinni też być bardziej restrykcyjni przy ich tworzeniu, by nie spotkać się z tak negatywnymi opiniami jak do tej pory. Aby zachęcić odbiorców do częstszych zakupów reklamowanego towaru osoby odpowiedzialne za promocję, winni skupiać się na poszerzeniu informacji o zastosowaniu produktu a nie koniecznie koncentrować się na pokonaniu konkurencji.

Opis

Słowa kluczowe

zachowania konsumenta, reklama, marketing, public relations, decyzje konsumenckie

Cytowanie