Rozpoznawalność i zastosowanie technik ambient marketingu na polskim rynku reklamy
Ładowanie...
Data
2012-03-12 00:28:13
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca ma na celu zbadanie rozpoznawalności i wykorzystania technik ambient
marketingu na polskim rynku reklamy. Część teoretyczna pracy zawiera przedstawienie
ambientu jako rodzaju nośników reklamowych oraz opis wykorzystania owych nośników na
przykładzie case study kampanii wdrożeniowej marki Heyah. Część empiryczna przy użyciu
ankiety (zaprojektowanej specjalnie na potrzeby niniejszego opracowania) bada opinie
respondentów na temat kosztów nośników reklamowych oraz ich wpływu na odbiorców
reklam. Z przeprowadzonych badań wynika, że wpływ kampanii na odbiorcę nie zależy od
kosztów zastosowanego nośnika, oraz, że w odniesieniu kosztów kampanii reklamowych do
ich wpływu na odbiorców, respondenci nie wykluczają użycia tańszych nośników
reklamowych, które w ich opinii są równie efektywne co nośniki bardziej kosztowne. 38%
respondentów zadeklarowało praktyczną wiedzę na temat projektowania kampanii
reklamowych. Zdaniem respondentów najbardziej wpływającymi na odbiorcę elementami
przekazu reklamowego są nieszablonowość i humor (odpowiednio 36% oraz 31%
najwyższych ocen punktowych); 26% respondentów zadeklarowało, że spotkało praktyczne
zastosowanie przekazu ambientowego.
The purpose of this thesis is to investigate recognition and usage of ambient marketing techniques on the Polish advertisement market. Theoretical part of the thesis presents ambient marketing as advertisement carrier, and describes usage of ambient with the case study about implementation of the Heyah brand to the Polish telecommunication market. Empirical part investigates opinions of respondents on the topic of costs and influence of several advertisement carriers used in the Polish market. I show that there is no relationhip between costs of marketing campaign and its influence on consumers; moreover, the respondents do not disqualify usage of cheaper advertisement carriers, which are as effective as the expensive ones in the opinion of respondents. 38% of respondents declared practical knowledge of creating advertising campaigns. According to respondents the biggest influence on consumers is achieved with humor and novelty (36% and 31,% of highest point results, respectively); 26% of surveyed people saw practical use of ambient media.
The purpose of this thesis is to investigate recognition and usage of ambient marketing techniques on the Polish advertisement market. Theoretical part of the thesis presents ambient marketing as advertisement carrier, and describes usage of ambient with the case study about implementation of the Heyah brand to the Polish telecommunication market. Empirical part investigates opinions of respondents on the topic of costs and influence of several advertisement carriers used in the Polish market. I show that there is no relationhip between costs of marketing campaign and its influence on consumers; moreover, the respondents do not disqualify usage of cheaper advertisement carriers, which are as effective as the expensive ones in the opinion of respondents. 38% of respondents declared practical knowledge of creating advertising campaigns. According to respondents the biggest influence on consumers is achieved with humor and novelty (36% and 31,% of highest point results, respectively); 26% of surveyed people saw practical use of ambient media.
Opis
Słowa kluczowe
marketing, reklama, telefonia komórkowa, marketing partyzancki, marketing niestandardowy