Prezentacja i ocena Strategii Rozwoju Miasta Limanowa pod względem turystyki

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-04-16 12:47:51

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest prezentacja strategii, jaką władze miasta przyjęły w postaci oficjalnego dokumentu w celu rozwoju turystyki w regionie Limanowszczyzny, jej ocena i odniesienie do rzeczywistości, przez przedstawienie postępów w realizacji kolejnych zadań. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich przedstawia definicję strategii oraz streszcza rozwój myśli strategicznej na przestrzeni lat. Rozdział ten udowadnia jak przydatnym narzędziem jest dobra strategia, nie tylko dla jednostek gospodarczych, ale i dla samorządów terytorialnych. Drugi rozdział prezentuje pojęcie i skalę zjawiska turystyki, wraz z przybliżeniem jej funkcji. Charakterystyka miasta Limanowa ukazana została w rozdziale trzecim, włącznie z opisem głównych atrakcji turystycznych jakie posiada. Ostatni czwarty rozdział obejmuje dokładne wyszczególnienie celów i zadań sformułowanych w Strategii Rozwoju Miasta Limanowa z naciskiem położonym na te z nich, które dotyczą zwłaszcza zagadnień związanych z turystyką. W rozdziale tym zostały przedstawione zadania w pełni wykonane, jak również te, których wykonania zaniechano, z uwzględnieniem informacji możliwych do uzyskania w urzędzie miasta na temat stopnia realizacji poszczególnych zaplanowanych celów, zadań, postulatów i dezyderatów zapisanych w oficjalnym dokumencie. W trakcie analizy dokumentu proces realizacji strategii został poddany wnikliwej ocenie oraz zaproponowane zostały kierunki rozwoju na najbliższe lata. Najważniejsze stwierdzenia i wnioski z przeprowadzonej analizy i oceny zostały przedstawione w zakończeniu pracy.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, rozwój miasta, analiza SWOT, atrakcyjność turystyczna, czynniki rozwoju turystyki

Cytowanie