Pozycja strategiczna firmy Optimus S.A.
Ładowanie...
Data
2010-04-20 14:10:24
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy Optimus S.A. Aby
założony cel mógł być osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone
na tematyczne podrozdziały. W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę,
przedstawiono zagadnienia zarządzania strategicznego a w tym pojęcia strategii
zarządzania, typy strategii przedsiębiorstwa oraz zarządzanie strategiczne w firmie.
Rozdział drugi zawiera omówienie głównych koncepcji analiz strategicznych.
Przedstawiono analizę typu SWOT, analizę SPACE oraz przedstawiono szczegółową
technikę analiz portfelowych, a w tym: Macierz Boston Consulting Group (BCG),
Macierz General Electric, Macierz Arthura D. Little’a a także Macierz Marakon
Associates.
Kolejny, trzeci rozdział prezentuje charakterystykę firmy Optimus S.A. jako
obszar badań, określono też jego profil, ukazano zakres działalności oraz przedstawiono
sytuację ekonomiczną firmy.
W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji firmy Optimus S.A.
Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę
sytuacji bieżącej a także sformułowano warianty strategii, podano też propozycję
działań operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie
rozdziału dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego.
W zakończeniu podsumowano wyniki badań, sformułowano wnioski końcowe,
podano także wykaz literatury.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie przedsiębiorstwem, analiza strategiczna, analiza SWOT, metoda SPACE, pozycja przedsiębiorstwa na rynku, macierz BCG (Boston Consulting Group), produkcja komputerów