Pozycja strategiczna firmy Optimus S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-04-20 14:10:24

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy Optimus S.A. Aby założony cel mógł być osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone na tematyczne podrozdziały. W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę, przedstawiono zagadnienia zarządzania strategicznego a w tym pojęcia strategii zarządzania, typy strategii przedsiębiorstwa oraz zarządzanie strategiczne w firmie. Rozdział drugi zawiera omówienie głównych koncepcji analiz strategicznych. Przedstawiono analizę typu SWOT, analizę SPACE oraz przedstawiono szczegółową technikę analiz portfelowych, a w tym: Macierz Boston Consulting Group (BCG), Macierz General Electric, Macierz Arthura D. Little’a a także Macierz Marakon Associates. Kolejny, trzeci rozdział prezentuje charakterystykę firmy Optimus S.A. jako obszar badań, określono też jego profil, ukazano zakres działalności oraz przedstawiono sytuację ekonomiczną firmy. W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji firmy Optimus S.A. Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę sytuacji bieżącej a także sformułowano warianty strategii, podano też propozycję działań operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie rozdziału dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego. W zakończeniu podsumowano wyniki badań, sformułowano wnioski końcowe, podano także wykaz literatury.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie przedsiębiorstwem, analiza strategiczna, analiza SWOT, metoda SPACE, pozycja przedsiębiorstwa na rynku, macierz BCG (Boston Consulting Group), produkcja komputerów

Cytowanie