Model rozwoju małych i średnich firm N. Churchilla i V. Lewis na przykładzie MGJ Progress

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-05-06 08:25:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Ponad 95% wszystkich firm w Polsce to mikro i małe przedsiębiorstwa, kolejne 4% to firmy średnie, pozostałe zaś to firmy duże i bardzo duże (zatrudniające 250 osób i więcej). Teoria rozwoju małych i średnich firm Churchilla i Lewis zdaje się bardzo dobrze obrazować wszystkie ważne elementy oraz szczeble, jakie Ford, Coca-Cola czy Danone musiały pokonać, by znaleźć się w obecnym miejscu. W niniejszej pracy przedstawiono cały Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw w liczbach oraz dokładniej jedną z firm w nim operujących. Przykład firmy MGJ Progress działającej w branży armatury przemysłowej w bardzo dobry sposób obrazuje, jakie etapy w czasie swojego kilkunastoletniego istnienia firma ta już pokonała, w jakim momencie rozwoju znajduje się w chwili obecnej i jakie dalsze etapy ją czekają. Jest to firma jakich wiele – założona za oszczędności życia jej twórcy, pieczołowicie i wytrwale rozwijana przez lata, bogate w wiele momentów napawających radością i dumą, jak też kilka niebezpiecznych sytuacji, które przy mniejszej ilości szczęścia i mniejszych umiejętnościach właściciela mogły się skończyć dla niej tragicznie. Niniejsza praca przedstawia pokrótce rys historyczny firmy, jej branżę oraz przedmiot sprzedaży, a także jej zasoby, które jeśli odpowiednio wykorzystane, pozwolą jej przemienić się z firmy segmentu MSP w dobrze prosperujące, duże przedsiębiorstwo.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, przedsiębiorczość, armatura przemysłowa

Cytowanie