Ocena procesów przyjmowania do pracy w Komendzie Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-06-22 10:03:10

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem badawczym niniejszej pracy jest ukazanie najistotniejszych elementów i tendencji procesów przyjmowania do pracy na przykładzie Komendy Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej. Celami pobocznymi prowadzącymi do realizacji głównego celu badawczego są m.in.: wyjaśnienie uwarunkowań procesu przyjmowania do pracy w Policji, określenie głównych obszarów zainteresowania i ich znaczenia w szeroko pojmowanym zatrudnieniu, wskazanie głównych elementów i środków służących do realizacji tegoż procesu. Należy z całą mocą podkreślić, że niniejsza praca nie pretenduje do miana kompleksowego opracowania polityki zatrudniania w organach bezpieczeństwa jakim jest Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej. Tematyka ta jest zbyt obszerna w stosunku do możliwości jednej pracy. W analizie problemu autor skupia się jedynie na najważniejszych wątkach, tendencjach i wydarzeniach związanych z tym zagadnieniem. Prezentując powyższe zagadnienia wykorzystano literaturę, publikacje, czasopisma oraz regulowania prawne dotyczące procesu przyjmowania do pracy. Należy pamiętać, że niedociągnięcia w prawidłowym zaplanowaniu stanowiska pracy biurowej powodują „reakcję łańcuchową” i mogą wywołać „nieład” w zwielokrotnionej skali. Prawidłowa organizacja pracy stanowiska biurowego czy też stanowiska pracy roboczej jest problemem, z którym borykają się nie tylko małe przedsiębiorstwa, ale również potężne organizacje. Problem ten staje się coraz bardziej istotny, biorąc pod uwagę tępo rozwoju gospodarki, wciąż zwiększającą się częstotliwość zmian ustaw pracowniczych i ich miejsc pracy.

Opis

Słowa kluczowe

policja, rekrutacja pracowników, kryteria rekrutacji pracowników, selekcja personalna

Cytowanie