Innovation and CSR Impact on Financial Performance of Selected Companies in Mexico

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Durán-Vázquez, Rocío
dc.contributor.author Lorenzo-Valdés, Arturo
dc.contributor.author Moreno-Quezada, G. Einar
dc.date.accessioned 2013-06-13T09:50:04Z
dc.date.available 2013-06-13T09:50:04Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Durán-Vázquez, R., Lorenzo-Valdés, A., Moreno-Quezada, G.E., Innovation and CSR Impact on Financial Performance of Selected Companies in Mexico. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2012, vol. 8, nr 3 : Managerial and Financial Issues of Mexican Entrepreneurship. Ed. by K. Śliwa, P. Staliński, s. 5-20 en_US
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/157
dc.description.abstract This study analyzes the behavior of the companies in the index of México’s Precios y Cotizaciones (IPC), with respect to measures of financial performance and its relationship with the two main approaches of innovation, according to the Bogota and Oslo manuals; assessing their impact on the stock price. The data is used on a quarterly basis from January 2000 to December 2011. It also makes reference to the impact of having the distinction “Socially Responsible Company” (Corporate Social Responsibility), in the Mexican stock market price reaction. Our main interest is to be pioneers in the search for relationships between topics that are currently treated as “alien” (CSR and Innovation) in formal academic publications, but we intuitively know that they are related inside organizations. en_US
dc.description.abstract Praca analizuje zachowanie firm umieszczonych w México’s Precios y Cotizaciones (IPC) biorąc pod uwagę wskaźniki finansowe i ich związek z dwoma głównymi podejściami do innowacji; analizie poddany jest wpływ podejść do innowacji na ceny akcji. Badanie oparte jest o dane kwartalne z okresu styczeń 2000 do grudzień 2011. Praca odnosi się do wpływu jaki wywiera adnotacja „Firma społecznie odpowiedzialna” (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) na reakcję akcji. Intencją autorów jest podjęcie pionierskich badań nad zależnościami zachodzącymi pomiędzy CSR i Innowacyjnością - kwestiami, które w literaturze naukowej traktowane są jako niepowiązane, choć intuicja sugeruje związki zachodzące pomiędzy tymi zagadnieniami. pl
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University en_US
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject value of relevance en_US
dc.subject innovation and financial en_US
dc.subject distinctive of corporate social responsibility en_US
dc.subject firma społecznie odpowiedzialna en_US
dc.subject innowacyjność en_US
dc.subject akcje en_US
dc.title Innovation and CSR Impact on Financial Performance of Selected Companies in Mexico en_US
dc.type article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info