System jakości w firmie Armatura S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-06-08 12:42:56

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Jakość produktu (usługi) jest ważna zarówno dla odbiorców, jak i dla dostawców. Głównym celem badań w niniejszej pracy jest analiza narzędzi TQM w firmie Armatura S.A. W pracy skupiono się na procesie wdrażania systemu jakości w przedsiębiorstwie, problemach występujących podczas wdrażania systemu oraz na narzędziach jakościowych wykorzystywanych w firmie. Kolejnym celem pracy jest przeanalizowanie wpływu systemu jakości na poszczególne stanowiska pracy. Całą pracę podzielono na 4 rozdziały. Na początku zdefiniowano główne pojęcia związane z jakością. Zbadano również różnorodność poglądów na koncepcję TQM, zarysowano historię powstania koncepcji i jej założenia. W rozdziale drugim skupiono się na problemie wdrażania kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. W rozdziale trzecim ukazane zostały narzędzia jakościowe, które są wykorzystywane w firmie Armatura S.A. W badawczej części pracy zweryfikowano poszczególne procesy, które towarzyszą stałemu procesowi wdrażania TQM, w wybranej do badań firmie. Poddano analizie również panujący system jakości oraz zobrazowano działanie narzędzi jakościowych wykorzystywanych w firmie. Na końcu wyciągnięto wnioski płynące z funkcjonowania systemu jakości w opisywanej firmie oraz przedstawiono sukcesy firmy. Hipotezą badawczą jest założenie, iż wdrożenie oraz prawidłowe funkcjonowanie systemu zarządzania jakością sprzyja podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Weryfikacja hipotezy badawczej opiera się na wyróżnieniach i nagrodach jakie uzyskała spółka w ostatnich latach.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie jakością, narzędzia zarządzania jakością, audyt jakości, systemy jakości

Cytowanie