Postawy i zachowania konsumentek wobec telewizyjnej reklamy środków farmaceutycznych
Ładowanie...
Data
2010-06-14 14:30:24
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest ocena i analiza wpływu reklam telewizyjnych na postawy
konsumenckie wobec środków farmaceutycznych. Celem ogólnym przedstawianych założeń badawczych jest pokazanie stosunku kobiet do reklamy telewizyjnej, a także ukazanie, jaki wywiera ona wpływ na ich postawy i zachowania konsumenckie. Natomiast do szczegółowych celów badania zaliczam próbę odpowiedzi na następujące pytania:
Czy w ocenie konsumentek używają za dużo środków farmaceutycznych czy też nie?
Jak często sięgają po reklamowane nowości w zakresie środków przeciwbólowych?
Czy konsumentki dokonują zakupu środków przeciwbólowych pod wpływem znajomych,
reklamy telewizyjnej ?
Czy częste zażywanie środków farmaceutycznych jest dobrym zjawiskiem?
Czy konsumentki zasięgają opinii lekarza przy wyborze środków przeciwbólowych? Do badań wykorzystano ankietę audytoryjną a narzędzie pomiarowe to: kwestionariusz ankiety. Wykorzystano skale pomiarowe nominalne alternatywne, nominalne niealternatywne, porządkowa stopniowa dwubiegunowa, pytania otwarte; półotwarte. Badana próba obejmowała 50 osób; wybranych celowo .Miejsce przeprowadzenia badania była Apteka w Nowym Sączu ul. Batalionów Chłopskich. Zakres badań obejmował trzy rodzaje: przedmiotowy: reklama telewizyjna środków farmaceutycznych jako narzędzie wpływu na zachowanie konsumentek i podmiotowy: respondentki są kobietami czynnymi zawodowo w przedziale wiekowym od 20 do 55 lat oraz czasowo –przestrzenny: obszar miasta Nowy Sącz w dniach 13 – 20 maj 2010. W czasie moich badań zauważyłam, że większość pytanych przeze mnie młodych
kobiet ( przeważnie do 30 roku życia) prawie zawsze w swojej torebce czy też pod ręką ma środek przeciwbólowy.
Opis
Słowa kluczowe
zachowania konsumentów, reklama telewizyjna, rynek farmaceutyczny, badania marketingowe