Klasyfikacja kompetencji kierowniczych średniego szczebla na przykładzie firmy Carrefour

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-06-20 11:53:19

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Do podstawowych zadań kadry menedżerskiej należy dysponowanie zasobami ludzkimi poprzez ich optymalną selekcję, rekrutację, zatrudnienie, szkolenie, motywowanie i rozwój. Swoje umiejętności związane z uczeniem się, komunikowaniem, kontrolą, wiedzą o sobie i sytuacjach organizacyjnych pomogą mu przyczynić się do sukcesu. Jest wiele cech i wartości służących menedżerowi w jego pracy. Do pozytywnych można zaliczyć umiejętność pracy w zespole, właściwe zarządzanie konfliktem, odpowiednie wyznaczanie wartości. Ważnym elementem jest optymizm, zapał, entuzjazm, radość z własnych osiągnięć czy spełnienie zawodowe. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Rozdział pierwszy to przegląd podstawowych pojęć dotyczących organizacji. Drugi pokazuje właściwe cechy menedżerskie ze szczególnym uwzględnieniem orientacji na pracownika. Trzeci natomiast to badania własne, dotyczące oceny pracy menedżera na średnim szczeblu zarządzania. Analizując szereg zagadnień dotyczących zarządzania, scharakteryzowałam sylwetkę menedżera średniego szczebla porównując z wzorcami panującymi w tym środowisku. Wśród publikacji zebranych do opracowania tematu, poszukiwałam właściwych cech, jakie powinien posiadać według mnie taki menedżer. Opisane w literaturze pojęcia próbowałam porównać, zaobserwować jak jest naprawdę. Niektóre pokrywały się, co przedstawiłam w opracowaniu badań nad wybraną grupą menedżerów, inne odbiegają nieco od reguł; są też zupełnie inne, inaczej rozumiane. Kompetencje, dzięki którym firma będzie realizować cele strategiczne to podstawowy krok w procesie zarządzania firmą. Przekłada się je potem na poszczególne obszary, dotyczące odpowiednich stanowisk. Na szczeblu średnim powinny to być kompetencje szczególnie dotyczące orientacji na pracownika.

Opis

Słowa kluczowe

organizacja, zarządzanie przedsiębiorstwem, menedżer, przywództwo, motywowanie pracowników, zarządzanie zasobami ludzkimi, metody zarządzania

Cytowanie