Marketing usług ubezpieczeniowych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-06-23 14:06:19

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy było zaprezentowanie marketingu usług ubezpieczeniowych dla Generali Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. zaczynając od przedstawienia elementów marketingu – mix, poprzez opis procesu sprzedaży osobistej, a kończąc na analizie ogólnych warunków ubezpieczenia wśród sześciu badanych towarzystwach. W pierwszym rozdziale pracy zaprezentowane zostały funkcje i zasady, jakie ubezpieczenia pełnią w gospodarce. Przedstawiono strategie, jakie stosują towarzystwa ubezpieczeniowe oraz segmentację rynku usług ubezpieczeniowych. Omówiono rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce. Drugi rozdział opisuje różne definicje marketingu, jej genezę, istotę oraz elementy. Zaprezentowano podstawowe narzędzia marketingu – mix w ubezpieczeniach. Rozdział trzeci został poświęcony na prezentację firmy. Przedstawiona została historia powstania firmy, strategia, oferta produktowa. Dokonano analizy cyklu życia produktów ubezpieczeniowych przeprowadzając je kolejno w poszczególnych fazach. W dalszej części rozdziału opisano pozycję Generali na tle rynku ubezpieczeń w Polsce. Czwarty rozdział opisuje poszczególne elementy marketingu – mix ich rozwój, efektywność sprzedaży, oddziaływanie na konsumentów. Zostały scharakteryzowane etapy procesu sprzedaży osobistej w firmie. Dokonano analizy ogólnych warunków ubezpieczenia produktu – ubezpieczenie ochrony prawnej wśród sześciu firm konkurujących ze sobą: Allianz, Compensa, D.A.S., Generali, Concordia, Uniqa. Na zakończenie oceniono działalność towarzystwa. Treść pracy została napisana na podstawie fachowej literatury, materiałów uzyskanych w Generali T.U. S.A., publikacjach o tematyce ubezpieczeniowej oraz źródłach internetowych

Opis

Słowa kluczowe

marketing, rynek usług ubezpieczeniowych, marketing-mix, marketing usług

Cytowanie