Rola promocji internetowej w obszarze ochrony zdrowia
Ładowanie...
Data
2010-07-19 13:59:08
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest analiza dostępnych form i metod internetowej promocji możliwych do zastosowania w branży usług medycznych, analiza rynku i usług medycznych, aby zastanowić się czy w chwili obecnej Internet jest medium mogącym wspomóc zakłady opieki zdrowotnej w promowaniu swoich usług. Badania pacjentów czy taka promocja jest przez nich oczekiwana i akceptowana. W pracy wykorzystano literaturę tematu związaną zarówno z marketingiem, zarządzaniem w ochronie zdrowia, zastosowaniem Internetu w różnych branżach, przedstawiono akty prawne regulujące funkcjonowanie branży medycznej oraz artykuły prasowe analizujące sytuację branży medycznej. Celem przeprowadzonych badań marketingowych było pozyskanie informacji dotyczącej potrzeb pacjentów w zakresie informacji internetowej i możliwości wykorzystania tego medium do przekazania im informacji niezbędnej do tworzenia relacji, pozyskiwania i utrzymywania pacjentów przez placówki służby zdrowia. Powyższe badania udowodniły zakładane hipotezy, że Internet i promocja w Internecie jeszcze tak niedawno osiągalne tylko dla niewielu, zyskuje coraz więcej użytkowników, staje się coraz bardziej popularny, może i powinien być wykorzystywany w promowaniu usług medycznych.
Opis
Słowa kluczowe
internet, promocja, ochrona zdrowia, usługi medyczne, marketing internetowy, zarządzanie w opiece zdrowotnej