Abstract:
Celem pracy jest wnikliwa analiza strategii rozszerzenia marki zarówno w wymiarze teoretycznym jak i praktycznym. Do zrozumienia strategii przyczynia się identyfikacja szans i zagrożeń wynikających z zastosowania strategii rozszerzenia, zdefiniowanie czynników mających wpływ na powodzenie strategii oraz obserwacja procesu rozszerzenia. Aby dogłębniej zrozumieć badany problem przeanalizowano pięć globalnych marek, które adaptując strategię rozszerzenia do własnych możliwości i potrzeb osiągnęły sukces. Analiza opiera się na wtórnych źródłach informacji oraz wiedzy wynikającej z doświadczenia i obserwacji. Dzięki dostępności źródeł podejmujących ten temat, szczególnie w anglojęzycznej literaturze czasopiśmienniczej możliwe było dogłębne zrozumienie nurtującego tematu. Zaprezentowane wnioski świadczą o realizacji założonego celu. Praca może być inspiracją dla przedsiębiorstw, które planują rozwój przez rozszerzenie marki lub kompendium wiedzy na temat strategii rozszerzenia. Temat pozostawia możliwość dalszego zgłębiania pod kątem praktycznego wykorzystania strategii. Zaprezentowane wnioski świadczą o realizacji założonego celu. Praca może być inspiracją dla przedsiębiorstw, które planują rozwój przez rozszerzenie marki lub kompendium wiedzy na temat strategii rozszerzenia. Temat pozostawia możliwość dalszego zgłębiania pod kątem praktycznego wykorzystania strategii. W celu dalszej eksploracji tematu mogą zostać przeprowadzone badania bezpośrednie, które zweryfikują teorię z praktyką. W badaniach należałoby prześledzić proces rozszerzenia marki w praktyce, rozpoczynając od fazy generacji pomysłów, aż do metod ewaluacji.