Strategia rozwoju firmy Polmos Siedlce S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008-12-09 21:30:46

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Sytuacja, w jakiej znajdują się firmy branży alkoholowej a zwłaszcza spirytusowej wymaga stosowania adekwatnych do zmieniających się warunków na rynku metod zarządzania. Celem pracy jest przedstawienie strategii rozwoju firmy, przeanalizowanie jej obecnego stanu i wyszukanie tych mocnych stron, by firma mogła jak najlepiej prosperować na rynku polskim i zagranicznym na przykładzie firmy Polmos Siedlce S.A. Na podstawie danych uzyskanych od pracowników firmy oraz własnych wniosków, można stwierdzić, iż realizowane przedsięwzięcia, plany przyniosły wiele pozytywnych efektów dla firmy, do których zaliczyć można: - nawiązanie współpracy z dystrybutorem oraz producentem ekskluzywnych single Maltwhisky firma Gordon&MacPhail, co opłaciło się, gdyż Polmos jest obecnie największym importerem szkockiej Maltwhisky, - krok w stronę kampanii reklamowej, co dało lepszą znajomość marki w USA, należy podkreślić, że wykreowanie na rynkach światowych pierwszych dwóch luksusowych dóbr pochodzących z Polski w postaci wódek Chopin i Belvedere jest wspólnym dziełem firmy Philips Beverage Company oraz akcjonariusza Tadeusza Dordy. Realizowane plany świadczą o dużej efektywności. Szansą dla firmy, może być jedynie jej rozwój, poprzez ulepszenie produktów i kampanię reklamową na większą skalę. Reasumując, strategia rozwoju firmy to proces długofalowy obejmujący działania zarządu spółki i wszystkich którzy pracują na to by wypromować firmę, znaleźć klientów, z którymi kiedyś nie udało się podjąć współpracy.

Opis

Słowa kluczowe

strategia rozwoju przedsiębiorstwa, analiza strategiczna, analiza SWOT, rynek napojów alkoholowych

Cytowanie