Badanie portfela produktów PKO TFI na tle konkurencji
Ładowanie...
Data
2009-02-18 23:40:56
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Zdobywanie przewagi konkurencyjnej, a przynajmniej nie pogarszanie swojej pozycji w stosunku do konkurentów działających na rynku jest głównym zadaniem banku. W celu tworzenia tej przewagi, kierownictwo banku dysponuje czterema instrumentami oddziaływania na rynek takimi jak: produkt, cena, dystrybucja oraz promocja. Warto przy tym podkreślić, że aby oddziaływanie tych instrumentów było skuteczne, muszą być one stosowane wspólnie, w spójny i zintegrowany sposób. Ich spójny, zharmonizowany zestaw nosi nazwę zestawu środków oddziaływania na rynek lub w skrócie - zestawu marketingowego (marketing-mix). Za najważniejszy wśród elementów zestawu marketingowego uznawany jest produkt bankowy. Praca została napisana w oparciu o dostępną literaturę fachową, raporty i artykuły zamieszczone w prasie i w Internecie oraz w oparciu o aktualne akty normatywne i prawne. Ponadto w pracy wykorzystano raporty, analizy rynku, dane z funduszy zarządzanych przez TFI, które zdecydowały się na ich publikację oraz informacje zawarte na stronach internetowych, w tym materiały wewnętrzne PKO TFI S.A.
Opis
Słowa kluczowe
banki, konkurencja, analiza portfelowa, produkty bankowe, Macierz BCG (Boston Consulting Group), zarządzanie portfelem produktów, fundusze inwestycyjne, przewaga konkurencyjna