Bankowość internetowa jako nowoczesny kanał dystrybucji usług

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Skórski, Artur
dc.date.accessioned 2013-11-30T11:21:39Z
dc.date.available 2013-11-30T11:21:39Z
dc.date.issued 2008-01-08 21:46:25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1874
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest prezentacja i charakterystyka bankowości internetowej w porównaniu z bankowością tradycyjną, obejmującą również aspekty bezpieczeństwa tej formy komunikacji banku z potencjalnym klientem. Na wybór tematu wpłynęły następujące okoliczności: Po pierwsze, w ostatnich latach nastąpiło znaczne zainteresowanie bankowością elektroniczną. To rozwój Internetu w latach dziewięćdziesiątych postawił bankowość, podobnie jak i inne branże, w nowej sytuacji. Nastąpiło wyraźne zaostrzenie konkurencji, jej globalizacja, zmiany zaszły w postawach oraz wymaganiach klientów. Obecnie trudno jest wskazać bank, który w swojej strategii zrezygnowałby z możliwości wykorzystania Internetu do procesu komunikacji z klientem. Po drugie, korzystanie z możliwości jakie daje nam bankowość internetowa może przynieść wiele korzyści zarówno dla banku, jak i jego klientów. Coraz więcej osób korzystających z usług finansowych ceni sobie wygodę, szybki i łatwy dostęp, bezpieczeństwo oraz opłacalność tego typu operacji. Bank natomiast, poprzez wykorzystanie Internetu, może łatwiej i skuteczniej dostosować swoje usługi do potrzeb klientów oraz zmniejszyć koszty redukując liczbę pracowników i oddziałów. Z przeprowadzonej analizy ekonomicznej bankowości internetowej można jednoznacznie wywnioskować, iż uruchomienie i funkcjonowanie tej formy działalności jest przedsięwzięciem dużo tańszym. Wynika to z faktu, że koszty pojedynczej transakcji w bankowości internetowej są znacząco mniejsze niż w przypadku bankowości tradycyjnej. W przybliżeniu koszt ten, w przypadku tradycyjnego oddziału wynosi około 1 dolara, natomiast w bankowości internetowej koszt przeprowadzonej transakcji wynosi tylko 0,01 dolara. Warto również dodać, że stworzenie i uruchomienie transakcyjnego serwisu WWW kosztuje mniej więcej tyle, co otwarcie jednego tradycyjnego oddziału. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject bankowość elektroniczna pl
dc.subject dystrybucja usług pl
dc.subject usługi internetowe pl
dc.subject pieniądz elektroniczny pl
dc.subject ubezpieczenia pl
dc.subject bezpieczeństwo transakcji internetowych pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject obsługa klienta pl
dc.title Bankowość internetowa jako nowoczesny kanał dystrybucji usług pl
dc.title.alternative Internet banking used as a modern channel of distribution pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-29T13:08:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info