Zachowania konsumentów w otoczeniu międzykulturowym na podstawie polskich nabywców produktów w Anglii
Ładowanie...
Data
2009-04-20 19:04:22
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest ukazanie zachowań polskich konsumentów w otoczeniu międzykulturowym w sferze konsumpcji produktów na przykładzie rynku w Wielkiej Brytanii, jak i również określenie poziomu etnocentryzmu w zachowaniach nabywczych polskich emigrantów. W pracy postawiono następujące hipotezy:
H 1. Polscy emigranci w Wielkiej Brytanii to głównie ludzie młodzi, wykształceni,
dobrze zarabiający, posiadający dobrą sytuację materialną.
H 2. Polscy emigranci podczas konsumpcji produktów przejawiają zachowania
etnocentryczne tzn. iż konsumenci w decyzjach nabywczych wykazują decyzje
etnocentryczne oraz dla konsumentów istotny jest kraj pochodzenia danego produktu.
H 3. Polscy konsumenci na Wyspach Brytyjskich w swych decyzjach nabywczych
kierują się jakością oraz ceną nabywanych produktów.
H 4. Polscy emigranci w Anglii kupują polskie produkty spożywcze.
H 5. Polscy konsumenci na Wyspach Brytyjskich przejawiają postawy patriotyczne i
są wierni własnym tradycjom. W pracy zostały wykorzystane informacje pozyskane zarówno ze źródeł wtórnych jak i pierwotnych. Źródła wtórne to literatura dotycząca szeroko pojętego marketingu oraz informacje z Internetu. Natomiast na źródła pierwotne to informacje pozyskane w wyniku przeprowadzonego międzynarodowego badania marketingowego, na podstawie kwestionariusza ankiety. Podsumowując można stwierdzić, iż polscy emigranci na Wyspy Brytyjskie, przenieśli własne wzorce zachowań konsumenckich, które wynieśli z rodzimego kraju, ponieważ wykazują oni bardzo silny związek z krajem poprzez nabywanie polskich produktów pomimo tego, iż nie są one tańsze od produktów na tamtejszym angielskim rynku.
Opis
Słowa kluczowe
konsumpcja, zachowania konsumenta, wzorce konsumpcji, kulturowe uwarunkowania konsumpcji