Zachowania konsumentów w otoczeniu międzykulturowym na podstawie polskich nabywców produktów w Anglii

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Niemiec, Monika
dc.date.accessioned 2013-12-02T09:59:32Z
dc.date.available 2013-12-02T09:59:32Z
dc.date.issued 2009-04-20 19:04:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1894
dc.description.abstract Celem pracy jest ukazanie zachowań polskich konsumentów w otoczeniu międzykulturowym w sferze konsumpcji produktów na przykładzie rynku w Wielkiej Brytanii, jak i również określenie poziomu etnocentryzmu w zachowaniach nabywczych polskich emigrantów. W pracy postawiono następujące hipotezy: H 1. Polscy emigranci w Wielkiej Brytanii to głównie ludzie młodzi, wykształceni, dobrze zarabiający, posiadający dobrą sytuację materialną. H 2. Polscy emigranci podczas konsumpcji produktów przejawiają zachowania etnocentryczne tzn. iż konsumenci w decyzjach nabywczych wykazują decyzje etnocentryczne oraz dla konsumentów istotny jest kraj pochodzenia danego produktu. H 3. Polscy konsumenci na Wyspach Brytyjskich w swych decyzjach nabywczych kierują się jakością oraz ceną nabywanych produktów. H 4. Polscy emigranci w Anglii kupują polskie produkty spożywcze. H 5. Polscy konsumenci na Wyspach Brytyjskich przejawiają postawy patriotyczne i są wierni własnym tradycjom. W pracy zostały wykorzystane informacje pozyskane zarówno ze źródeł wtórnych jak i pierwotnych. Źródła wtórne to literatura dotycząca szeroko pojętego marketingu oraz informacje z Internetu. Natomiast na źródła pierwotne to informacje pozyskane w wyniku przeprowadzonego międzynarodowego badania marketingowego, na podstawie kwestionariusza ankiety. Podsumowując można stwierdzić, iż polscy emigranci na Wyspy Brytyjskie, przenieśli własne wzorce zachowań konsumenckich, które wynieśli z rodzimego kraju, ponieważ wykazują oni bardzo silny związek z krajem poprzez nabywanie polskich produktów pomimo tego, iż nie są one tańsze od produktów na tamtejszym angielskim rynku. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konsumpcja pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject wzorce konsumpcji pl
dc.subject kulturowe uwarunkowania konsumpcji pl
dc.title Zachowania konsumentów w otoczeniu międzykulturowym na podstawie polskich nabywców produktów w Anglii pl
dc.title.alternative Consumer behavior in cross-cultural surroundings on the basis of polish buyers of products in England pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T08:18:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info