Kampanie reklamowe nowości produktowych na przykładzie Iphonea 3G, Coca Coli Zero oraz Mobilkinga

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Borkowska, Aneta
dc.date.accessioned 2013-12-02T10:56:51Z
dc.date.available 2013-12-02T10:56:51Z
dc.date.issued 2009-03-16 21:09:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1904
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza oraz ocena kampanii reklamowych wprowadzających nowości produktowe bądź usługowe na rynek. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował konieczność sformułowania następujących hipotez badawczych: H1: Większość konsumentów informację o nowościach czerpie z Internetu, H2: Im bardziej oryginalna jest kampania reklamowa nowego produktu, tym w większym stopniu przyciąga uwagę konsumenta, H3: Kontrowersyjne elementy kampanii reklamowej odciągają uwagę od przekazu koncentrując ją na elementach reklamy, H4: Mężczyźni reagują na reklamy nowości z dziedziny sprzętu RTV i AGD, natomiast kobiety na reklamy produktów spożywczych. W pracy wykorzystano pozycje literatury z ekonomii, zarządzania i marketingu oraz źródła internetowe i materiały branżowe kampanii. Tłem były jednak własne badania, traktujące w sposób kompleksowy problematykę kampanii reklamowych wprowadzających nowości na rynek, przeprowadzone na grupie 200 respondentów zróżnicowanych pod względem płci, wieku czy miejsca zamieszkania. W badaniach wykorzystano kwestionariusz ankiety internetowej. Pomimo, iż trzy czwarte ankietowanych popiera kampanie reklamowe analizowanych nowości iPhone’a, Coca Coli Zero i Mobilkinga, to jednak niewielu z nich (6%) ulega reklamie dokonując zakupu zaraz po jej obejrzeniu. Wielu rozważa dokonanie zakupu w przyszłości (25%), czeka na opinię znajomych, którzy pierwsi wypróbują nowość (12%), czy też dokonuje zakupu dopiero po dokładnym przeanalizowaniu oferty i ewentualnie po konsultacji z inną osobą 10%). Pozostali nie ulegają reklamie w żaden sposób (9%). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject nowe produkty pl
dc.subject kampanie reklamowe pl
dc.subject badania konsumenckie pl
dc.title Kampanie reklamowe nowości produktowych na przykładzie Iphonea 3G, Coca Coli Zero oraz Mobilkinga pl
dc.title.alternative Advertising campaigns of new products based upon Iphonea 3G, Coca Cole Zero and Mobilkinga pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T08:18:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info