Reklama społeczna jako przejaw nowych obszarów stosowania marketingu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Siuta, Ewa
dc.date.accessioned 2013-12-03T08:50:11Z
dc.date.available 2013-12-03T08:50:11Z
dc.date.issued 2007-10-27 12:03:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1915
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza reklamy społecznej w Polsce. W pracy dokonano próby poznania specyfiki oraz uwarunkowań kształtowania społecznych kampanii reklamowych, analizy wybranych kampanii społecznych w Polsce - celów, grup docelowych, zasięgu, mediów, skuteczności i efektywności przekazu społecznego, zbadania wiedzy, opinii, zachowań i postaw respondentów wobec reklamy społecznej. Przeprowadzono badania marketingowe na grupie 40 respondentów, w celu zbadania wiedzy, opinii, zachowania i postaw respondentów wobec reklamy społecznej. Badanie miało za zadanie zweryfikować poprzez odrzucenie bądź poparcie postawionych hipotez: H1: Skuteczniejszą reklamą społeczną jest reklama przekazująca emocje negatywne niż reklama oddziałująca na emocje pozytywne. H2: Respondenci nie interesują się reklamą społeczną. H3: Ponad 50% respondentów zmieniło swoje dotychczasowe zachowanie pod wpływem reklam społecznych. H4: Zdaniem respondentów w reklamie społecznej istotne jest przekazywanie rzeczowych informacji. Praca został oparta na literaturze przedmiotu z zakresu marketingu, w szczególności promocji i reklamy, a także zarządzania oraz psychologii. Na podstawie otrzymanych wyników stwierdzono, że zdaniem ankietowanych reklamy społeczne są skuteczniejsze, gdy przekazywane są w nich emocje negatywne niż pozytywne. Respondenci interesują się reklamą społeczną, jednakże większość respondentów nie zmieniła swojego zachowania pod wpływem przekazów społecznych. Wyniki badań pokazały, że w opinii respondentów w reklamie społecznej istotne jest przekazywanie rzeczowych, racjonalnych informacji. Ankietowani doceniają korzyści płynące z podawania w przekazie reklamowym wiarygodnych i uczciwych danych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama społeczna pl
dc.subject kampanie społeczne pl
dc.subject marketing społecznie zaangażowany pl
dc.title Reklama społeczna jako przejaw nowych obszarów stosowania marketingu pl
dc.title.alternative Social advertising as a new means of using marketing pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T10:19:22Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info