The Transformation of Basic Research Into Commercial Value: Economics Aspects and Practical Issues

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Levy, Haim V.
dc.date.accessioned 2013-06-20T09:03:43Z
dc.date.available 2013-06-20T09:03:43Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Levy, H.V., The Transformation of Basic Research Into Commercial Value: Economics Aspects and Practical Issues. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation, 2011, no. 7, s. 4-15 pl
dc.identifier.issn 1734-283X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/205
dc.description.abstract Basic research may be considered as the first step in the knowledge generation or innovation process. Knowledge is probably recognized as the most important factor in the development of national economies. Governments therefore have a role in ensuring and subsidizing the basic science to generate knowledge aimed to improve social welfare. Since basic research is conducted mainly at universities nowadays, they should set to support all aspects of knowledge generation and transfer - from basic research (invention) to innovation and ultimately, to commercialization. The transformation of knowledge or innovation into commercial value depends primarily on efficient pathway(s) of technology transfer by universities’ technology transfer organizations. Ideally, universities should seek to transfer technology to the private sector in order to capture the benefits of commercialization of their innovation. However, in circumstances where the innovation is at an early or premature stage, consequently far from materializing to a product, licensing to industrial enterprises is not (always) plausible, hence feasible alternatives should be sought. In this short review, we argue possible modi operandi to achieve these goals. en
dc.description.abstract Badania podstawowe mogą być traktowane jako pierwszy krok w tworzeniu wiedzy lub procesu innowacji. Wiedza jest uznana współcześnie za najważniejszy czynnik w rozwoju krajowej gospodarki. Rządy pełnią zatem ważną rolę w zapewnianiu i dofinansowaniu badańpodstawowych, których celem jest do tworzenie wiedzy w celu poprawy opieki społecznej. Badania podstawowe prowadzone są głównie na uniwersytetach, w dzisiejszych czasach, powinny one mieć wsparcie we wszystkich aspektach generacji i transferu wiedzy - od badań podstawowych (wynalazek) do innowacji i ostatecznie do komercjalizacji. Przekształcanie wiedzy i innowacji w wartość handlową zależy przede wszystkim od efektywnego transferu technologii przez organizacje transferu technologii. Uczelnie powinny dążyć do transferu technologii do sektora prywatnego w celu uzyskania korzyści z komercjalizacji ich innowacyjności. Jednak w sytuacji, gdy innowacja jest na wczesnym etapie, w konsekwencji też daleko jej do materializacji w postaci produktu, otrzymanie licencji dla przedsiębiorstw przemysłowych nie jest nierzadko możliwe. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject basic research en
dc.subject knowledge en
dc.subject innovation en
dc.subject IP en
dc.subject technology transfer en
dc.subject licensing en
dc.subject spin-off companies en
dc.title The Transformation of Basic Research Into Commercial Value: Economics Aspects and Practical Issues en
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info