Psychologiczne uwarunkowania odbioru reklamy telewizyjnej przez konsumentów firmy kosmetycznej Avon

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Kurczaba-Gawlik, Patrycja
dc.date.accessioned 2013-12-10T07:01:51Z
dc.date.available 2013-12-10T07:01:51Z
dc.date.issued 2013-07-30 21:59:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2133
dc.description.abstract Przedmiotem badań w niniejszej pracy jest określenie psychologicznych uwarunkowań odbioru reklamy telewizyjnej przez konsumentki firmy kosmetycznej AVON. Badaniem objęto 120 kobiet, w różnym wieku, z różnym statusem społecznym, w losowo wybranej grupie. Badania, jak i analiza wyników zostały przeprowadzone w miesiącu lipcu br. Przeprowadzone badania praktyczne wykazały, że badane kobiety znają reklamy (chociaż w większości nie lubią ich oglądać), część z nich nawet zachowuje je w pamięci na dłuższy czas. Dla kobiet największą rolę w reklamie telewizyjnej – zaraz po rzetelnej informacji – odgrywają dźwięk oraz słowo. Ponadto badane kobiety, o różnych osobowościach, w różnym wieku, z różnymi postawami i preferencjami, są mniej lub bardziej podatne na działanie perswazji w reklamie. Respondentki podchodzą racjonalnie do reklam nadawanych w telewizji, niektóre nawet z dużym sceptycyzmem. Kobiety w młodszym wieku w większości kupują jedynie reklamowane w telewizji produkty, prawdopodobnie pod wpływem emocji i bodźców, podczas, gdy starsze, z większym doświadczeniem, dokonują zakupów już mniej pochopnie, np. szukając informacji o produkcie w innych źródłach, lub w ogóle nie decydując się na ich zakup. Uzyskane wyniki badań potwierdziły postawione w pracy hipotezy badawcze. pl
dc.description.abstract The purpose of the present M.A. thesis is to define psychological aspects of receiving AVON commercials by female consumers. The research has been conducted among 120 women of different group age, social status, chosen at random. Both the research and analysis of the conclusion have been carried out in July this year. The practical research has shown that the women enrolled in the study are accustomed with TV commercials (though most of the respondents dislike watching them), part of them keep most of the commercials in mind for a long time. For women the most significant aspect of a TV commercial – except for the thorough information - is sound and words. Moreover, the women of different personalities, age, attitudes and preferences are more or less prone to the commercial persuasion. The respondents approach the TV commercials in a rational way, some of them with a great deal of scepticism. The majority of women of younger age buy mostly products which are advertised on TV (probably under the influence of emotions or stimuli) whereas the ones of greater experience, make choices less impulsively e.g. by looking for information in other sources or they resign doing the shopping at all. The conclusions received in the study have supported the research hypotheses. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject komunikat perswazyjny pl
dc.subject percepcja pl
dc.subject procesy poznawcze pl
dc.subject czynniki psychologiczne pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject psychologia perswazji pl
dc.subject TV commercial pl
dc.subject persuasion message pl
dc.subject perception pl
dc.subject cognitive processes pl
dc.subject psychological factors pl
dc.subject consumers' behaviour pl
dc.subject psychology of persuasion pl
dc.title Psychologiczne uwarunkowania odbioru reklamy telewizyjnej przez konsumentów firmy kosmetycznej Avon pl
dc.title.alternative The psychological aspects of recieving avon tv commercial pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-09T16:20:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info