Wybrane aspekty zarządzania ceną w usługach hotelarskich

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-07-25 09:59:38

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Ceny wywierają główny wpływ na decyzje dotyczące zakupu produktów, a ich wysokość oddziałuje aktywizująco lub ograniczająco na wielkość popytu. Cena ma tę cechę, że może być zmieniana szybko i często; może też wykazywać dużą elastyczność, stosownie do zmieniających się warunków i sytuacji rynkowej. Przedsiębiorstwo, ustalając cenę, musi brać pod uwagę zarówno reakcję klientów, jak też możliwe reakcje konkurencji. Obniżenie ceny do poziomu cen konkurencji stanowi najprostszą formę w rywalizacji o pozyskanie klientów. W procesie ustalenia cen, przedsiębiorstwa powinny uwzględnić wiele składników, które wpływają na poziom cen. Najważniejsze z nich to: oczekiwania nabywców, istniejący na rynku popyt na produkt, dla którego ustalamy cenę, koszty, jakie ponosi przedsiębiorstwo w związku z wytwarzaniem produktu, ceny podobnych produktów zaspokajających tę samą potrzebę, oryginalność produktu i jego niepowtarzalność, wymogi formalno-prawne związane z tworzeniem cen. W pracy prezentowana jest analiza teoretyczna dotycząca procesu zarządzania ceną w sektorze usług hotelarskich w oparciu o dostępną szeroką literaturę.
Prices have a major impact on decisions regarding the purchase of products and their height affected by activating or limit the volume of demand. Price is the feature that can be changed quickly and often, may also exhibit high degree of flexibility to respond to changing conditions and market developments. The company, in setting the price, it must take into account both customer response, as well as the possible reactions of competitors. Lowering prices to the prices of the competition is as simple as the competition for customer acquisition. In the process of setting prices, companies should take into account the many components that affect the price level. The most important are: the expectations of customers, existing market demand for the product for which we set the price, costs incurred by the company in connection with the manufacture of the product, the price of similar products fulfilling the same need, the originality of the product and its uniqueness, formal and legal requirements associated with the formation of prices. This paper presents a theoretical analysis on the process of price management in the hotel sector, based on extensive literature available.

Opis

Słowa kluczowe

usługi hotelarskie, struktura hotelu, cena, zarządzanie ceną, hotel services, hotel structure, price, price management

Cytowanie